AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.130

öppet filter på z4? bättre eller sämre?

jannise46
hejsan

har hittat ett så kallat öppet fileter till mi nz4 tänkte bara kolla om de ger bättre eller sämre effekt? har även länk till exakta filtert här.

Länk

jannis
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Bättre effekt blir det nog inte, möjligtvis härligare ljud, men om du letar HK så får du nog köra på andra alternativ ex grenrör, race katt osv.
jannise46
hej

nä men jag vill inte förlora hp heller! det är det jag är orolig för, har hört att mätaren som känner av luftflödet kan flippa också.

grenrör o race kattar ska i sen :)
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
jannise46: Det stämmer bra det att LMM kan gå om man kör med sportluftfilter, eftersom det är inte lika bra filtrering i dessa filter.
Hittade en länk här på AP som i sin tur länkade till en annan sida där de hade testat orginalfilter mot ett K&N filter och det skiljde mellan 5-10% rengöringsgrad beronende på varvtalet.
På låga varv var orginalfiltert klart bäst med en rengöringsgrad på ca 95% medans K&N filtret låg på ca 86-87%....
Har själv bytt tillbaka till orginalfilter p.g.a. att jag vill inte döda min LMM.

Sen vet jag att Volvo hade stora problem för några år sen med att LMM var väldigt känsliga, satt ett sportfilter på en S60 2.5T och den höll ca 10mil sen var det kört.....

//Daniel
jannise46
hej

ja det är det jag är rädd för kör nog på original istället de blir nog bättre.

tack"
titta på en cda-box. jag har funderat som fan på den och tänker nog köpa en sån.

kolla in på www.motorshop.se

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jag tar risken med LMM:en på min zäta. För insugsljudet blir så RÅTT! Helt annorlunda jmf med orginal. Jag tror inte att det är skiten som dödar LMM utan att man oljar in filtret för mycket...

När det gäller filtreringsgraden tror jag säkert att orginafiltret är bättre.

Mitt luftfilter: Länk

/// Viktor
jannise46
ok ok

ja alla kör lite olika ser jag. detta jag tittat på är som en tratt liksom med filterrt i mitten .

snygg z3 coupe. är de hamann trim i den?
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Endast exteriör och interiör är modifiering med Hamanns produkter.

/// Viktor
jannise46
okriktigt fin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.