AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
892

Var kan man hitta Motronic kontakter?

Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Ska byta ut styrboxarna mot programmerbara i 850;n, och för att slippa slita isär originalnät tänkte jag göra mellankablage. Då skulle jag behöva 2st såna 55-pinnars kontakter som sitter i motronic-boxarna (hane), men har ingen aning om var man kan få tag på såna. Finns det någon som säljer såna, eller ska man försöka hitta boxar som är kass o löda loss kontakterna?
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Kan delvis svara på frågan själv.. finns som tillbehör för VEMS:

Länk

Då återstår frågan, kan man hitta två trasiga boxar till bättre pris? Någon som har två kassa boxar över? :-)
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Köp trasiga boxar på skroten, den 55-poliga finns ju på massor med bilar. Jag köpte en död volvobox till mitt VEMS-bygge i P944:an, kosta 75kr efter att ha prutat 25 kr. Den gamla 35(?)-poliga boxen jag köpte har dessutom fördelen att vara stor nog för att rymma VEMS-kortet.

Se bara till att köpa motronic boxar och inte ABS eller växellådsboxar, de kan ha lite andra styrningar på kontakterna så de inte passar även om de är jäkligt lika.

Kolla noga igenom kopplingsschema för originalkablaget innan du börjar bygga, att få till jordningen bra och triggersignalen är a och o för att det ska lira fint. Men det är ju inga direkta nyheter om du studerat VEMS lite.

//Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.