AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.740

Vad tror ni om denna 523T ?

Hej,

Har skrivit ett gäng inlägg kring 520 alt 523 med div frågor om vad jag "bör ha".

Har fastnat för 523 efter att ha provkört och sätt att det är den motorn jag ska ha.

Så vad säger ni om denna bil?
Länk

Mil?
Pris?
Utrusning?

/Gustaf
Phille B
M.pkt?..ska den inte ha m-spoilers/chassisats då?..verkar ju vara rätt dyr med tanke på att det är väldigt lite lull lull..och rätt många mil..

..Äntligen Bmw igen!!..
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Carl Adam:
Bilen i fråga har inte mpaket som Phille påpekat, att man som bilhandlare "missar" det är juverkligen inte förtroende ingivande.
Ang mil: Om du nu verkligen är sugen på denna bil så kolla så att stötdämparna är bytt, på min förra 528i touring så böt jag vid 20 k mil.
Är bilen bara skött som den ska så ska inte milen vara nåt större problem. Jag sålde min 528 vid 26.5 k mil och det var inget fel på den.

Pris: Jag tycker definitivt att 69.900 kr är i överkant. Det är verkligen inget extra med denna bil och den har rullat ganska långt. Den har stått avställd sedan augusti -06 så du kan testa med ett bud på 50.000 vilket jag i min mening tycker att bilen är värd.

Utrustning: Den har standard utrustning + komfortpaket alltså inget att skriva hem om. Du kan garanterat hitta mer välutrustade bilar med färre mil till ungefär samma pris.
Som vanligt så gäller det att kontrollera historik och att komma ihåg att om nåt verkar vara för bra för att vara sant så är det oftast det.
Lycka till!
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Verkar ha stått länge hos bilhandlaren. Säkert inte utan anledning. Det finns just inte mycket som talar för att den här bilen skulle vara något extra. Snarare tvärtom. Om bilhandlaren pratar om M-paket som inte finns och skriver "breda snygga alufälgar" siktar han nog på en biltorsk snarare än en köpare som vill göra en trygg / prisvärd affär.
Mitt lekamannatips är att leta vidare. Det kommer säkert stöta på en bil där både bilenoch säljaren inger mer förtroende.

Tack för tipsen. Kanske ska man leta vidare eller ge ett bud A_Persson säger. Släpper dom den inte för det så får man kanske titta vidare som sagt.

Funderade just detta kring M-paket, ser inget i den vägen faktiskt.

/Gustaf
Phille B
Carl Adam.......Vet inte hur man länkar men denna 523T finns på powerbörsen.... 15000mil...74500...ser fin ut på bildrna..finns i gbg tror jag..kanske något att titta på

Kan numera lämna barnvagnen hemma, så det känns som om man skulle ha nåt mindre nu!
Helmuth är importerad från Essen i mars -04 och servicebok finns, naturligtvis!
Går mkt bra i motor o låda.
Utrustning:
# N6SW/L - Svart Montanaläder
# 202 - Steptronic
# 255 - Sportläderratt
# 260 - Sidoairbags
# 302 - Stöldlarm med fjärr
# 320 - Modellbeteckning utgår
# 339 - Shadowline
# 354 - Gröntonad vindruta
# 386 - Rails
# 413 - Lastnät m. insynsskydd
# 423 - Velourmattor
# 428 - Varningstriangel & förbandslåda
# 431 - Innerspegel aut avbländbar
# 473 - Armstöd fram, justerbart
# 494 - Värmestolar fram
# 500 - Strålkastarrengöring m. intensiv
# 520 - Dimljus
# 521 - Regnsensor
# 522 - Xenon (Nya lampor dec -06)
# 534 - 2 zons Automatklima
# 609 - Navigation inkl färddator & TV
# 676 - Hifi System inkl "subba"
# 773 - Individual Ädelträ
# ??? - Belysningspaket
# ??? - Elhissar fram - vevar bak:-)
# ??? - softclose baklucka
Sommar o vinterhjul på LM-fälg

Mycket bytt i fram- och bakvagn = inga vibrationer!!
I behov av lite kosmetisk omvårdnad:-)
Här finns lite mer bilder: [LÄNK]
Regnummer: WCE 894

Maila gärna om det är nåt du undrar över!

Gärna byte mot vettig E46 320-330i Touring från
-01 och framåt - skinn är ett krav, o helst aut.
Upp till 65 papp imellan på rätt bil

/Magnus..

..Äntligen Bmw igen!!..
Den ser inte så dum ut Phille B. Vet inte om det är fel men jag försöker hålla mig lite ifrån dom importerade, vet inte om det är rätt eller fel som sagt.
...men en väldigt fin bil. Får kanske ta och titta på den

Några tips kring detta överlag?

/Gustaf
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Det finns en uppsjö av 523:or och lättsålda är de inte. Försök hitta en som har mer utrustning/är nyare/färre mil för den pengen.

Letade snabbt på blocket och hittade denna:

Betydligt nyare till ett bra pris.
Länk

Tänkte åka och titta på den Goldcom, hur tror du den står sig i precis. Alltså ska den bilen säljas för begärt pris?

Fastnade för den när jag kikade runt på nätet igår, som sagt tänkte ta och titta på den. Ser fin och fräsch ut.

/Gustaf
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Priset känns mycket bra vilket alltid får mig att fundera på om det är något lurt med bilen. Den är ju dock svensksåld så ta kontakt med tidigare ägare samt gör ett M-test. Om det sedan är lugnt efter det så bara köp.
Phille B
den hade inte skinn...det tror jag är ett stort minus för många ev köpare...tror att enbart det är en stor pisänkare...

..Äntligen Bmw igen!!..
Köpte bilen som vi pratade om Goldcom, oerhört fin bil som jag gjorde en M-test på. Inget att poängtera och tackvare att skinn inte fanns (jo jag tycker så) så ser den riktigt ny ut, känns som en ny bil helt enkelt.

Får hem den på lördag om en vecka :)

/Gustaf
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Bara att gratulera! Hoppas du blir nöjd med den! Får man fråga om du prutade något på den?
Skinn kan du ju faktiskt eftermontera... Tror att det fanns nån inredning till salu på powerbörsen

Länk
Tack för det Goldcom, jag gav 73 för den. Tänkte uppdatera med bättre sommardäck då dom som sitter på är av 15" modell. Såg en uppsättning M5 fälgar på blocket till bra pris med bra gummi.

/Gustaf
Akta dig för piratfälgar bara... e39 är otroligt känsliga för dåliga hjul
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.