|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja man får ju låta bli att ladda med fulström i en finbil, det är ju givet! /Mats J |
|
|
I en kokainsläde som E32 passar Moët i kristallglas betydligt bättre än HB+cola i plastmugg ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
MMmm, ErikW, men det gäller väl bara oss utvalda få som skramlar omkring i en äkta Highline, med drinkstället mellan stolarna och kylen i baksätet ?? Resten är ...kokainslädar....vi åker Highline, högt ovanför hottade 325:or med vinge och 20tumsslicks. Tja, jag köpte mig en C-tek och den kanske räknas in under finström, men likväl, det är värt besväret att lyfta sätet om det skulle behövas igen. Instrumentet gick på en tusing och det motsvarar väl 2-3000 i timlön med tanke på att det bara tar en kvart att plocka i och ur sätet ... men, men, sånt här strul gör bara att man uppskattar V12an ännu mer när den visslar upp genom växlarna. Och så lärde man sig en del på kuppen. Bara besiktningen kvar ... mvh,komfortnissen |
|
Paap Reeder |
... vi håller tummarna!! När får vi rapport? MVH /// Paap R |
|
Kan man söka på ett elschema eller på instrumentet för att se vilka delar som är spänningssatta då tändningen är avstängd? Någon som orkar? För då skall man ju kunna kolla upp vilka komponenter som kan ta skada vid laddning. Jag kommer snart få hem ett extra instrument så när det är kallt ute i höst kan man sitta inne och skruva sönder ett instrument och analysera... Verkar ju som att BMW instrumenthus är krångliga och mer eller mindre vetenskap, så då börjar det ju bli intressant. /Mats J |
|
|
Besiktning nyss genomliden. Allt OK, HC 25 med kalla kattar, men fick ett återbesök på dimljusen som stod för högt. Känns som ett onödigt skitfel, man får ju inte använda dem om det inte är dimma och är det dimma spelar det ju bara roll för mig själv. Kan liksom inte blända någon om det är dimma ivägen .... Men men , man får vara glad åt att sommaren är begåvad med ännu en rullande 750 ! Ang. instrumentet skulle det ju vara väldigt intressant om nån hade ork att kolla upp vad som inte tål fulströmmen, för min del ska jag KÖÖRA ! Tack för hjälpen så här långt... mvh,komfortnissen |
|
|
Det här instrumentet som ni pratar om vad är det för något? Jag är rädd att har råkat ut för samma sak som komfortnissen.. hade bilen i garage och hadde laddaren på i flera dagar med polerna på.. Efter det så lyser EML-lampan.. Fast typ konstant i några dagar och sedan är den släckt i nån dag osv.. men iaf vad är det för instrument? //Henkhe |
|
|
Hela den klump som har hastighetsmätare o.sv. i sig. Lyfts enkelt ut med några skruvar. Koppla loss batteriet först bara, lite skruvande inan man kommer åt att lätta på ratten beroende på bilmodell. Eg. är det bara själva kretskortet som behöver bytas men på skroten får man hela klumpen. Passa på att byta alla små glödlampor när den ändå är ute i luften. mvh,komfortnissen |
|
|
Okej på så vis! Man måste alltså ta bort ratten menar du? Tycker det känns läskigt när det är airbag i den.. men det kanske inte kan hända nåt utan batteriet? Ändrades mätarställningen också när du bytte instrumentet? |
|
|
Jag lyfter ut instrumentet utan att lossa ratten. Jag har airbag irattenmen om man trär in överkanten av instrumentet i ratten och vrider åt vänster så går det att få ur det. Ganska tajt förstås, och de två gummiduttarna ( för att nollställa tripp och för att ställa språket) kanske skall dras loss först. Jag bröt av ena senaste gången jag tog ur instrumentet. /Mats J |
|
|
Nu har jag just satt i instrumentet i min svarta 750och passade på att ta kort samtidigt. Skall bara hitta någonstans att lada upp kortserien så kan ni se hur man får i och ur instrumentet på en minut. Får väl kanske skriva lite också sådet blir ett mektips. /Mats J |
|
|
Jag har mailat in ett mektips till Autopower, men tills det kommer ut kan ni kolla här sålänge: Länk /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.