|
|
|
|---|---|
-ZodiaC- |
Kan man på något lättare sätt få ut mera ur min 323 motor? sitter nu 143 hkr /rak 6a .. |
|
Ahh, ibland blir man nostalgisk... Har själv haft en sån, och minns med saknad den tiden folk blev djupt imponerade av 0-100 på ca 9 sekunder. En klassiker från den tiden var Motor Nords 170-hästarssats. Nån som kommer ihåg den gamla godingen? Kamtrim, sportluftfilter o sportavgas. Då (början av åttiotalet) kostade det sina modiga 12-13000 om jag inte minns fel. Jag kostade på mig ett sådant när toppen slagit sig och motorn ändå skulle renoveras. (Det var nåt om kylkanalerna som var underdimensionerade på toppar som tillverkats före nåt visst år?) Förlåt en nostalgisk utvikning. Visst finns det att göra, sök här på forumet så hittar du mängder. |
|
-ZodiaC- |
ja jo hehe mkt rolig bil annars =)... tack för tipsen ! |
| Vart kan man köpa trimmkam till de gammla goda E21:orna? har tittat runt lite men har inte hittat nån som säljer det :( | |
|
Det är samma kammar som till E30 320, 323, 325. Alltså M20 motorn. Ska inte vara nåt problem att få tag på. Kiip Spiiding! |
|
|
Kolla på motornord dom har kammar.Men tänk på att för mycket trimm medför att du även måste fixa ditt bränslehuvud så hästarna får tillräckligt med soppa.Själv så tröttnade jag på 2,3:an och stoppade i en 2,5l i min e21 trimmad givetvis och gnistat bränslehuvud.Lycka till med trimmningen. hjorten |
|
-ZodiaC- |
okey ska höra med dom.. vad ligger dom på i pris?.. e det mkt svårt att montera.?.. frågan är just om man orkar hålla på med E21:an eller om man ska byta till något mera pålitlig modell.. .. fast det är juh trots allt en rolig bil.. :) ThX//D |
|
Och du glöm inte bort vevlagren...F1 lager fr MN eller slipa axeln en 1/100 "extra" annars skär det garanterat...Egen erfarenhet 2 ggr tom (envis) Kan rekomendera 316gr större ventiler Weber 48 riktigt avgas grövre bränsleledning+elpump är ett måste. Hårda v-fjädrar kräver "hög" tomgång annars slits kam+vippor fort (smörjningen) |
|
| Ber om ursäkt mitt inlägg ovan hamnade fel ska vara hos han som ville trimma M10 | |
imenhoteb |
varför int prova med en turbo!! |
|
Jag har för mig en kam kostar runt 4000:- på motornord. Men det borde också gå att hitta en fin begagnad. Om det är lätt eller svårt att montera, beror ju på om man gjort något liknande tidigare. Speciellt lätt tror jag inte att det är. Inget som jag skulle ge mig in på om jag inte först sett hur någon annan gör det. -hjorten! Hur många hästar pallar bränslehuvet för? Jag har 165-170 hk i min för tillfället och den går som en dröm! =) Roligare bil finns ju inte! |
|
|
Skulle nog tro att du är på gränsen vad bränslehuvudet kan ge soppa till. hjorten |
|
-ZodiaC- |
-Groze vad har du stoppat dit för roliga saker i din E21:a? 165-170 hkr måste vara ganska rolig vid det laget va? =) |
|
Jag har c.a 200 hkr i min E21:a :)Gissa om den är rolig? hjorten |
|
-ZodiaC- |
200 hkr!.. hehe.. mjo det måste vara ganska roligt..:D har tänkt att montera en turbo på min E21 nu.. kommer väl upp i något liknande då oxå .. :D hehe... fast å andra sidan hur länge håller grejjerna då ? =)... Måla PÅ! |
imenhoteb |
Grejorna håller! |
|
Jag har oxå tänkt att sätta dit en turbo Man blir ju liksom aldrig nöjd,eller? Och fartblind är man ju redan. :D hjorten |
|
|
zodiac: Jag har annan kam, extraktorgrenrör och borttagen varvtalsregulator. Inte så mycket, men det räcker så länge. I busbilen kommer jag ha en värre motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.