|
|
|
|---|---|
|
Hej! Läste på ett amerikanskt forum att man behövde Carb or choke cleaner för att rengöra en sak. Vad kan detta jämföras med på svenska? Länk | |
|
För rengöring av tomgångsregleringsvetnil (tomgångsmotor) använder jag mig av varmvatten och T-röd med gott resultat. |
|
| Du blandar alltså t-röd med varmvatten och tvättar den med? Eller först det ena och sen det andra? Förklara gärna hur du gör... | |
| Sk kristallolja, eller Varnolen är mycket bra att rengöra ex tomgångsmotor med, Kristallolja och Varnolen är helt enkelt Lacknafta | |
| Lämnar inte lacknafta en hinna efter sig? | |
|
Det är alltså inget avancerat i med lite Sprit och varmvatten och se till att det löser upp allt skit. Kanske kan detta vara till hjälp: Länk |
|
| vad är meningen med att rengöa? vad blir bättre? | |
|
Jag körde med sån bromsrengöring och skiten bara rann ur den. Duschade den i flera omgångar och pillade så mycket jag kom åt i den och efter det som rörde sig den grejen inuti smidigare. Märkte dock ingen skillnad i praktiken men de är nog inte dumt att rengöra innan man får problem. Väldigt lätt procedur iaf. Före: Länk Efter: Länk Bromsrengöringen och resultatet i spannen: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
ravve! Blev säkert jätterent efter. Men problemet med bromsrengöring,får i vilketfall aluminium att accelerera fram oxidationer efter ett tag! MVH Patrik "Snart gift!" |
| Ahfan, de visste jag inte. Hur kan det vara så, de verkar ju vara ren sprit i princip, ångar bort efter nån sekund bara? | |
| Bromsrengöring brukar innehålla trikloretan i vanligt tal TRI som inte lämnar några oljerester efter sig. Mycket bra att avlägsna oljefläckar på textilier( kläder, mattor) med./ Städarn. | |
|
WD-40 e.l. i rikliga mängder brukar funka, gör rent och smörjer upp. BMW CS #6606 |
|
|
Jag använde startgas när min beckat igen, dvs ren eter - löser nästan allt. Den fungerar fortfarande utmärkt nästan två år senare. Andas inte för djupt bara... ;) Mvh Björn Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.