AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.965

M5 3,8 touring på blocket

Sida 1 av 2
Undrar ifall någon vet något mer om denna M5 på blocket.

Länk
Finns två trådar om bilen på e34m5.se Länk

Länk

Det krävs att du registrerar dig på sidan för att komma åt forumet, ägaren som precis sålt den till firman har skrivit i trådarna.

I korthet den har utbytta framdämpare till bättre beggade EDCdämpare = bra, verkar vara en fint exemplar speciellt med tanke på priset, fronten är utbytt till 95årsmodell.

Fråga om vänsterframskärm är bytt, eftersom det fanns ett rosthål, bilen ska varit på lack och fått det + möjligtvis något mer åtgärdat.

Stephan
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
ska man ändå köpa en sån bil så ska man ha en -95a
bara de senaste o bästa e bra nog.

M5 THE REAL POWER
Jo en 95:a hade suttit bra men!! Men de kostar nära dubbelt och jag har redan en 91 stående. Så ville bara ha en touring.
Gemini__
Varför är det bara -95:orna som är bra nog? En sann entusiast värdesätter tex en M5 E34 3.6l i strikt originalskick lika mycket som en motsvarande -95:a.

//Thomas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, vill man ha en original och oskruvad, seriös M5 touring av årsmodell 1995 så får man lägga ut en hel del. 120.000+ kr för att få något vettigt. Det som är billigare brukar oftast vara fifflade eller misskötta.

//Schnitzer

Man får väll åka upp och kolla på den.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
m5 micke: Man skall givetvis undvika 95:orna. Sista året med fabriksupplägget och modellen som handbyggdes. Personalen förbannad för att de skall tvingas in i löpande bandet igen...................
Tror inte det spelar så mycket stor roll så länge den är i bra skick och känns bra.
Som sagt kör en 91:a nu o den fungerar bra.
Gemini__
Kane: Hehe, jag kan se det framför mig hur uppgivna de såg ut. Löpande bandet väntade bakom dörren, inte direkt lockande. Klart som korvspad att kvalitén på produkterna började svikta =)

Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
oki drömmare Kane så kan man me tänka ju.
eller att nu blir de bästa till sist kanske.
de e inte bara -95or som e bra nog hade gärna haft en 3,6a me i nyskick de hade inte varit fel heller.
me själv så föredrar jag -95orna

M5 THE REAL POWER
Re
18
Rebel Racer
2002 Luxus -75
535i -89
330 Touring -00
M5 Micke
ska du sälja din nu när du har lag in en order på ny m5 touingen som kommer i maj, bara de senaste o bästa e bra nog var det inte det du sa?? :)

Caulev
Jag har tittat på den och innan du åker ska du bara veta att framvagnen skakar
Dom glömde nämna det innan jag åkte. Och det är inte obalans i hjulen som säljan sa, det skakar mer än så. Höger framdämpare läcker olja så om dämparna fram e byta så vill jag inte veta hur dom gamla var. Men den omlackade skärmen ser bra ut den hade just kommit ifrån lackare när jag var där.

Bara så du vet innan du åker ifall du har långt att åka

Tack för ett bra svar! Det är just sådan info jag behöver. Har nämligen 50 mil upp.
De ska tydligen ha bytt framdämparna till bättre begagnade men vad det innebär kan man inte veta.
Har du kollat på rost i övrigt? Bromsar, avgas?
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Denna bil ser ju väldigt fin ut, var den inte till salu här på autopower nyligen med Schnitzer fälgar?
Den är billig även för att vara en tidigare touring (altså inte -95), och för det priset skulle jag koncentrera mig på de viktiga bitarna dvs, teknisk kondition /historik och kaross, är detta i ordning så slå till (även med läckande EDC ena sidan fram) EDC kommer att behöva översyn på en M5 touring nästan oavsett pris och ålder nyförtiden. Om framvagnen skakar så räkna med 8-10000kr till att byta alla stag och bussningar.
EDC dämpare behöver inte bytas parvis som konventionella dämpare så om en läcker- räkna med 9000kr till det(köp nytt-beg lönar sig inte)
+ ny kamkedjesträckare 800SEK och ev vattenpump 2000(inkl arbete) så har du en fin bil.

alltså 64000+20000=84000Sek för en touring är ganska ok om allt annat är bra.

MVH:
Sakke
En annan fråga då!
Vad tycker ni om 540 6vxl manuel som touring med komplett M5 Optik?
Det är en 95:a.
Ungefär samma pris och samma utrustning fast svart.
Jag vet att det inte är en M5 men någon som kört och jämfört?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vad är "komplett M5 Optik"?

//Schnitzer

Daniel/Schnitzer; Bör se ut som denna... Länk alltså; Svart innertak, M-technic stötfångare, 17" eller 18" BMW hjul, sportstolar i läder eller amaretta, sportratt/M-ratt, sportchassi, finns ju några stycken en automatväxlad som hade allt (inklusive M-speglar och Nürburgringchassi) när den var ny flöt upp nyligen i Sverige, den på bilden finns numera i DK.

Caulev; Mer info om 540iT/6-95 an? Finns det annons?

Stephan
Visa användare
80
Emil D
BMW M5 Limo -95
BMW 330Xi -06
Mercedes E500T 4matic -04
Finns provkörning i senaste Total BMW (jan -07) av M5 vs 540i manuell som lite hjälp på traven.
Det är en vän till en bekant som har den. 6 vxl manuell, ac, svart m5 inredning i skinn, dubbla taklucker, stora datorn, ellhiss fram o bak fräscha gula koni runt om, 18" BBS RC, M5 kjolpaket kan ej alla detaljer exakt. Me M5 optik menar jag då kjolpaket och inredning.
Vad jag har hört så går dessa otroligt bra men har inte det där typiska motorljudet som M motorerna har det vet jag men o andra sidan mullrar en trevlig V8 under huven som dessutom är snålare!? Eller? Så jag vet inte alls vad jag ska göra nu.
3,8an i Örebro är reserverad till imorgon kväll.
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
rebel racer : nu pratar vi om e34 o de sista handbyggda m bilarna och inte om
-07or

M5 THE REAL POWER
Re
18
Rebel Racer
2002 Luxus -75
535i -89
330 Touring -00
Tja säger man att det sista e bäst så. och när jag kolla som komm 2007 efter 1995
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.