|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på en BMW till våren. Undrar vilka som har bäst inneutrymmen. Tänker framförallt på framsätena. Och förarsidan. Där spelar ju också placeringen av spak och förhållande ratt/pedaler stror roll för komforten. Är 1.94 och tyckte min förra e30 var för trång. Vilken är bäst för långa förare, e34, eller e36? Vänligen | |
|
Jag tycker att man kan sänka stolen ganska lågt i min e36 iaf. Jag ser´inte mycket över instrumentpanelen om jag sänker den i botten och jag är ca 180 cm lång. Du får väl prova både en e36 och en e34 och känna dig för vilken som känns bäst. Min uppfattning om e36 relativt en e30 är att e36 är rymligare. För övrigt röstar jag för en e34. Mycket bekvämare bil och mer bil för pengarna enl mig. |
|
|
Helt klart E34. Bättre takhöjd (fast välj en utan taklucka!) och framför allt betydligt bredare invändigt, och det är mer svängrum både uppåt och åt sidorna i benutrymmet fram. Plus att det går att sitta i baksätet även bakom en långbent förare.... /// Gunnar E. |
|
|
Är själv 194 cm och relativt axelbred (väger in på 105-110 kilo) och jag satt mycket bra i min E36! Dock måste du ha sportstolar! Har även kört långresor i E34 och där sitter man lite mer avslappnat kanske men tycker inte du ska välja bort E36 för att du ev. inte skulle få plats. Gå på magkänslan istället! Man ska sikta på att vara bra! |
|
| ok, så det är stor skillnad om man har sportstolar eller ej. Jag har testat en e34 och sitter helt ok. En e30 med sportstolar kanske skulle funka bra ockå? Det är dock ganska svårt att hitta en e30 med sportstolar.. Det borde ju finnas siffror på utrymmena tycker man. | |
| har haft en E36 coupé, nu en E34..jag är 190 cm lång och jag hra itne haft nått problem med nån av dom :). klart det blir sämre för passagerare i bak i E36:an..men nu ver det ju inte det vi diskuterade :) | |
|
E30 kan jag inte uttala mig om då jag bara kört en vid ett tillfälle. Sportstolarna är enormt mycket bättre än standardstolarna i E36. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Jag är 192 cm. sitter bra i båda mina E36, och generellt är det bara BMW som gör bilar med tillräckligt förarutrymme... E34 har jag kört några gånger där är utrymmet också bra. Som nån nämnde om E34 ovan så ska E36 va utan taklucka, sådan tar mkt plats och är ju vikt på helt fel ställe. Sportstolarna gör att du kan vinka hela stolen, sitsen och ryggstödet, bakåt och då upplevs det som bra mkt rymligare för benen... Dock så bör du i såna fall ha ställbar ratt. Jag har sportstolar i min 323ti och i compacten fanns det inte ställbar ratt --> spikraka armar för att nå ratten... :) /Jonas |
|
| Även jag är 194cm och sitter mycket bekvämt i min e34 med vanliga (eller är det komfort?) stolar. Takhöjden är inget problem trots taklucka, men däremot kan ingen vuxen människa sitta bakom mig. Det största problemet för mig är att jag hamnar bakom b-stolpen med huvudet och alltså tittar ut genom bakdörrens ruta. På en e36 coupe kanske dörrarna är längre så att man slipper detta? I sånna fall är den ju bättre trafiksäkerhetsmässigt... | |
|
jag kklarade mig bra uten ställbar ratt i min E36, det gäller bara att inte ha ryggstödet liggandes :P Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.