|
|
|
|---|---|
krille_69 |
min 530 dA -99 har fått problem med abs:en . När jag börjar köra så funkar antisladd systemet men broms pedalen pulserar som om det vore halt trots att det inte är det ,men när jag kört några kilometer tänds lampan för antisladd och abs ,så slutar allt att fungera även pulserandet i pedalen. Kan det vara en givare eller är det styrenheten som har ballat ur??? Hjälp |
| förmodligen styrenheten som sitter i motorrummet,hade liknande problem med min,tydligen ett standard problem på -99:or | |
|
I följande länk finns det mycket matnyttig info om ABS och alternativ hur man köper eller reparerar ABS-modulen. |
|
|
Glömde länken! Länk |
|
| Jag har samma problem med min bil.Jag var och gjorde en felsökning hos en verkstad och vi fick fram att det kunde vara abs kransen som sitter ihop med hjullagret som kunde vara kass.Dom hade tydligen bytt det på en annan E39 och det fungerade.Detta var Hö fram dom fick fram.Dom felsökte med en bosch diagnos dator.Så jag börjar med att byta Hö hjulnav fram först och sen om det fungerar. | |
|
Byte hjulnav igår och idag pulserar inte ABS´n och ASC´n fungerar.Får se om det håller.Ett tips bara.Bilen jag bytte på är en E39 540 -97. /Anders |
|
|
M3limo95 jag har en liten fråga. Har du bytt abs-sensor och borrat ur den ur det hjul där abs kransen gick sönder eller har den gått sönder av sig själv? Har du bytt hjullager på det hjulet nyligen? Intressant om den gått sönder av sig själv. Är inte så vanligt. |
|
| Vad jag vet så är det hjullagret inte bytt innan.Abs sensorn såg ut att vara från fabriken.När vi kopplade upp bilen mot boschdatorn så såg man även hastigheten på hjulen när man snurrade det och då försvann signalen från det högra hjulet sporadiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.