|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag var ute igår och körde med min m3 på yttreringvägen och skulle testa hur snabbt den går och den gick i 280km/h och bilen är i orginal skick . Min fråga är ska inte m3 vara spärrad till 250km/h???? Länk | |
| Har du köpt den ny? Annars kan ju förra ägaren ha chippat den... | |
|
Trodde jag var ensam att testa på yttre...Min gör 295 på mätaren men med chip..utan vet jag inte. mvh |
|
|
Ganska ordentlig felvisning på hastighetsmätaren. Man ska sikta på att vara bra! |
|
| De har precis byttat motor på min m3 "fabriksny" den är inte chipad annars hade jag inte fått ny motor av bmw. | |
|
Då lär den lätt gå över 300 med chip!! |
|
|
de kanske har glömt din fartspärr =)) varför bytte de din motor ? btw: litte fel årstid för topfart tester va ;) |
|
| köpte bilen och körde i en vecka så gick motor så jag fick ny motor av bmw i malmö. | |
|
Den exakta hastigheten när den stryper ligger över 250 km/h verklig fart. Men den bör ligga runt 255-260, vad den visar på mätaren då vet jag ej men jag skulle gissa att den ligger närmare 280. Alla motorer blir ju inte 100% lika och skulle man strypa den precis vid 250 så skulle ju några bilar bli strypta vid 249,9 km/h i riktig fart tex... vilket skriverier det skulle bli om någon tidning skrev att m3 e46 inte klarade av att komma upp i fartspärren på 250 i riktig fart |
|
|
Visst är det så att man har lite "bonus" innan fartspärren slår till. Jag körde 253 km/h med min förra bil, mätt med GPS, och då hade fartspärren inte gått in. Tyvärr tvingade trafiken på autobahn mig att bromsa, när jag nått denna fart, men det skulle naturligtvis inte ha gått att krama ur så värst många km/h ytterligare. Däremot är det knappast sannolikt att spärren skulle vara så snällt ställd att den tillåter 280 km/h verklig fart. |
|
| jag körde feman ut då var jag uppe i 275 satte in sexan och då kände jag att det kom nån konstig spärr den ville inte alls gå på sexan | |
jimmy/bmw |
Va nog spärren som gick in. Kolla digitala hastighets mätaren då han har 280. |
|
hur sätter man på digital hastights mätaren ???????? |
|
|
Min gamla, nu sålda, M3a -93 gjorde 273km/h på gps.. Polaren på sin Honda CBR 900 Fireblade låg brevid o va mindre nöjd me o inte komma om! :D M-power |
|
|
I stort sett alla M3 E46 gör 275-280 km/h på mätaren. Verklig hastighet är runt 260 km/h. Mvh, Jacob |
|
| Jacob när spärren går in eller efter att man har tagit bort den ? då måste jo nästan spärren gå in innan 250 eller ? när man väll har spärren så att säga ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.