|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ägare av en 525TDS årsm 93, Då jag ska starta motorn så går startmotorn ungefär tre sekunder innan motorn startar undrar om detta är normalt då dieslar oftast startar på första knycken? Har misstänkt glödstiften men detta sker även då motorn är varm.Finns det någon som vet var man kan få tag i en verkstadshandbok till denna modell? Oerhört tacksam försvar Johmpa | |
| glödstiften värmer ju till runt 2000 grader, det kan nog vara glödstiften trots allt, men det kan ju vara strul med pumpen också, går den rent när den startar? | |
| Jo den går rent när den startat men vid skälva start ögonblicket vid kall motor så rosslar den igång så jag får hjälpa till litet med startmotorn sista biten.Vid varm motor så går han alltid igång efter tre sekunder ungefär som omdet skulle ligga ngn tidsavkänning. | |
| Kanske det går att mäta upp glödstiften så man kan se vilket/vilka som e trasiga. Blir tunt i plånboken annars då de kostar 200:- styck :) | |
|
Hur mycket bränsle har du i tanken när detta problem visar sig ? hade en Opel Omega B som hade liknande symtom, det visade sig att det var den sk förpumpen som sitter i tanken , kolla den och även glödstiften , det är hyfsat gormigt att byta stiften ! |
|
| Mina tds.er har alla fått snurra några varv innan de hoppar igång, är nog normalt på tds. | |
|
Kan ju vara så att du får luft i bränslesystemet, eller att bränslet rinner bakåt (backventil som fallerar) Då får du ju veva en stund innan du får fram bränsle Glödstift kostar inte 200:-/st, snarare hälften, så ett byte av de är inte någon dyr affär |
|
|
precis som e36 säger så är det ett bränsletrycksfall du har någonstan eftersom den ska gå igång på mindre än en sek om allt är ok glödstiften kostar 86kr styck på auto ojanperä |
|
|
min bil har haft samma symtom ett tag. men om jag glöder två gånger blir det en klar förbättring. M.V.H Tommy |
|
|
Okej tack för alla svar. Börjar nog med glödstiften då iaf. Vh johmpa |
|
| Familjens tds för likadant när den är varm då bilen inte glöder. När motorn är kall och glödprogrammet körs så startar den genast. Backventil är monterat och den gör ändå så. Den ska in om en vecka på rep av spridare och justering av pump iaf så får man se om den startar bättre | |
| Låter väldigt likt mitt felsymtom. Vore jätteschyst om du ville skriva sen och berätta omdet blev någon förbättring..Ha de | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.