AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
531

Några frågor om 325 ic -95

Hej.

Har några saker som jag fundera på om min bil.
Det är en 325 ic -95

1. Ibland när motorn är precis i ett visst läge temp mässigt så kan den vandra lite på tomgång, typ mellan 500-1000 rpm, den står som och tuggar upp och ner två gånger innan den stannar och ligger på fin och jämn tomgång. Vad kan det bero på?

2. Om man t.ex öppnar förar dörren så hissas ju rutan ner som den ska och upp igen när man stänger. Öppnar man däremot båda dörrarna och stänger förar dörren först så går inte rutan upp igen förren man stänger passagerar dörren. Öppnar man bara passagerar dörren så hissar den även ner rutan på förar sidan för att sen hissa upp den igen när man stänger passagerar dörren. Mycket skumt fel, någon aning om vad det kan bero på?

3. Har sett att priset sticker iväg en del på 325or just när man kommer till en -95a och nyare, kom några speciella förbättringar på just -95an eller vad beror detta på?

4. Jag har ett nytt 95ah batteri stående i garaget, går det att få plats med? Har inte tittat efter hur det ser ut kring batteriet.

Det var väl det jag undrade över för tillfället, är ny i bmw branchen så man har inte hunnit snappa upp så mycket ännu :)

Ingen som har nått att tillföra? :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.