|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag funderar på att köpa en BMW 318i touring E46 -05 som har gått ungefär 6000 mil. Min första BMW i så fall! Som newbie vill jag gärna ha er hjälp med att göra ett så bra köp som möjligt. Vad ska jag tänka på innan jag slår till? Finns det kända fel som jag ska vara uppmärksam på? Vilka paket fanns att välja på -05? Det kanske finns någon som har utrustningskatalogen eller vet var man får tag på den från det året. mm, etc osv... :-) Tack på förhand! //JD | |
gretzky |
Rost under framkant motorhuven + bagageluckan. dieseldoris |
|
Eftersom utrustning är roligt och kostar obetydligt mer på begagnad bil kan det vara ide att leta lite för att få en välutrustad bil. Typfel på nya treor vet jag inget om, men jag kan inte tänka mig att rost har dykt upp på någon -05 ännu. Om/när det kommer så är det 12 års rostgaranti och BMW är mycket generös i sina åtaganden så länge garantin finns kvar och rosten inte kommer av yttre skador. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
Hej! Rost bör du kolla efter, har fått min motorhuv på -05:an bytt... Dock sköttes det bra av Bmw, inget strul de bara fixade en ny huv! Anders |
|
|
Jag kom på en sak till. Servicekostnader på E46? Det är fri service ett tag men vad kostar det sen??? //JD |
|
| En del tar mkt olja. En vän fyller på två liter mellan servicarna och jag fyller inte en droppe... Gäller 320 alltså, vet inte om det var problem på 318. Tycker hur som helst att du ska köpa sexan istället. Som Mats skriver så försök handla en med mkt utrustning om du ska köpa begagnat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.