|
|
|
|---|---|
|
provade en E65 745iA idag...tänkte...möjligheten fanns att man kanske skulle köpa en sådan. Meeen de var nog för mycke för mitt huvud med allt pipande och lulul. Motor och väghållning höll 7-serie klass helt klart. Och komforten. Kunde dock klarat mig utan i-Drive systemet. Innan jag körde iväg med den bilen tog de 20 minuter att få allt som man ville ha de. De tog 40 minuter senare under provturen att fixa klart radiokanalen...sen tog de 5 minuter att höja volymen för min polare (innan kom på att jag kunde höja på ratten). Innan dess hann han med att byta radiokanal 2 gånger på fel ratt på jakt efter volym. Ett fantastiskt ljudsystem som man njutter till. Dock lite stum bas när man ökar volymen. De var inte lika fyllig som den borde vara i den prisklassen. Någon som vet vart höjningen av strålkastarna sitter i en E65:a :) jag hittade inte den i alla fall. Massagen i rumpan gjorde väl en att rysa...känslan av att någon ständigt gnider en i rumpan...njaaa. Jag stannar hällre och tar en fika och piggnar till om de ska vara så. Jag sätter nog gränsen till en E38...de blir nog aldrig nåt nyare än så. Jag kände mig inte trygg när de både piper och någon sitter och tycker i högtalarna att jag ska göra en "laglig u sväng" för att komma ut på E18 som gick gemsides. Och piper gör de om allt nästan. När man kommer i närheten av allt som kan tänkas befinna sig runt bilen. Visst man kan stänga av allt sånt. Meen då krävs nog att man läser instruktionsboken...som tur var på svenska. Nae E23, E32 och E38...de är nog alla bilar jag behöver för att vara tillräckligt sjukt BMW Siebener intresserad. För övrigt så har jag en väldigt känslig rygg. Jag fick ont i ryggen efter den färden. Kanske var de hårda acclerationerna. | |
| Kul läsning! Ah 7-serien... en dag ;) | |
|
Din frustration känner jag igen från min första provkörning! Du måste läsa instruktionsboken då många inställninger inte är intuitiva. Å andra sidan så är det inga problem med I-drive eller andra inställningar efter lite träning. I stäliet är det ganska enkelt att hitta alla inställningar. Att justera volymen eller att slå av och på radion gör du enklast med volymkontrollen under slotten för naviskivan mitt på panelen. en ratt som endast justerar ljudvolym (även ljudvolym till Navin då den pratar) och av/på! Det verkar som om de med liten eller igen datorvana verkar rädda för menyerna i I-drive, men menystukturen är egentligen enkel. Jag skulle gärna vilja kunna konfigurera med inställningar med I-drive! Att det skulle tuta och blinka känner jag inte igen! Det ända som låter är PDC men det är inte unikt för E65! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.