|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en Bmw 530ia -93a Jag är lite orolig över min låda så jag tänkte kolla om någon har en fundering av vad det kan vara. Symptom 1.När jag skall köra vidare efter kraftig inbromsning hittar den ingen växel direkt. 2.När jag stannar vid rödljus kan det hända att den lägger sig i neutral med växelföraren fortfarande i Drive. 3. Vid vissa tillfällen kan backen ta lång tid på sig att gå i. Det skall tilläggas att den växlar mjukt när den uppför sig väl. Fråga nummer 2 om det skulle visa sig att lådan e kass: Från vilka modeller kan man plocka automatlådan ifrån? 540?730?740?osv...Jag vill att den skall passa utan modifieringar. Väldigt tacksam för svar. | |
|
Börja med att köpa nytt filter och ny olja till lådan , det kan vara för lite olja i den då den hattar sådär å inte hittar vxl på en gång ! |
|
|
det är inte samma låda i 530 som i 540. Så problem med past kula kan du inte ha. Sen beror det på hur långt bilen gått. Följande fel kan vara så att det kan fattas olja i lådan då den kanske läcker ut? några synliga läckage? Som sagt bytt oljan och filter. Det finns mekartips här på autopower på en 740 som man bytt plastkulor och där kan du se hur man byter oljan i lådan. Lycka till! MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
börja med att kolla nivån först bara en låda från en 530 går. Även om lådorna är lika så är ventilhuset i lådan unikt för varje modell molle |
|
|
hej jag har ett liknande problem på min 530 93a, den växlar inte som det ska och de känns som den "slirar" det känns precis som om kopplingen skulle vara slut på en manuell bil. problemet är att jag har ingen instruktionsbok så jag vet inte vart man kollar oljan i lådan, är de nån som kan förklara vart filter och oljestickan sitter? Mvh:Gustav |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.