AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
785

Öppet sportfilter (318i e36)

Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
Hej, har en liten fråga, har ett nästan nytt sportluftfilter alltså ett öppet filter liggandes från min förra bil, tänkte nu sätta det på min 318i-92, vad krävs det för modifiering för att det ska passa, någon kanske har satt på ett sådant på sin bil, är bara ute efter ljudet, tack på förhand.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Vet inte om du har en rund eller fyrkantig anslutning till din lmm men det är ju bara lossa luftburken och titta efter. har du en fyrkantig anslutning får du tillverka en adapter annars är det bara trycka dit om det är rätt diameter.
Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
racing-jimpa, jag har en fyrkantig anslutning på min lmm, vet du om det finns färdiga adaptrar att köpa? eller måste man tillverka en sådan själv? tack för svaret.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Vad jag vet så finns det inte att köpa har aldrig sett nån iaf. Men är inte svårt att fixa själv om du inte har grejjer själv så åk till någon plåtgubbe och ta med dej packningen som sitter mellan luftburken och lmm så du får exakta måtten på skruvhål o.s.v. Så tar dom en fyrkantig platta som ska sitta mot lmm och i den borrar dom alla hål som ska va + ett lagom stort hål för en rör stump med rätt diameter för filtret och sen svetsar dom dit det mot varandra. Hoppas du förstod kanske vart lite konstigt förklarat men plåtgubben fattar nog vad du vill ha om du förklarar! Ja gjorde det för ett tag sen det kosta mej 100 kr.
Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
racing-jimpa, tackar så mycket för tipset, va alldeles utmärkt förklarat, ska göra precis så.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.