|
|
|
|---|---|
|
Vet nån var man kan få tag på ett bra sportavgassytem och få det monterat billigt och bra? Jag undrar också om ett M3 extraktorgrenrör passar på M50B25 och var man kan få tag på det? tack på förhand | |
| Jag kan rekomendera ferrita, bra pris på montage också! / Mvh Jimmy | |
| Ferrita är kanon, bra pris, bra passform och härligt ljud. | |
| kör på ferrita dom är bra =), M3 grenrör passar ej då flänsen är annorlunda mot resten av systemet | |
|
Tack för svaren Jag har 8mil till närmsta ferrita återförsäljare men jag har bara 2mil till meca (är meca ett bra ställe att köpa avgassystem på? monterar de också?) där de säljer simons. Jag har hört att ferrita ska vara bättre än simons men de är ju billigare. Det skulle vara oerhört tacksamt om någon kunde lägga upp en ljudfil på simons så man kunde jämföra det med ferrita. |
|
|
Mums. :-) ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Har erfarenhet av både simons och ferrita. Går inte direkt att jämföra med varandra då ferrita är rostfritt. Men simons är skit i jämföresle, är inte ovanligt att ljuddämpning brinner upp så brölar det som bara den sen. sen rostar de rätt kvickt med. Sen är ju simons billigare men jag tycker du ska lägga till några kr o köpa ferrita i så fall. Autoexperten säljer ferrita om du har något i närheten. | |
| Finns inte simons i rostfritt? Jag trodde autoexperten sålde simons. | |
| simons finns inte i rostfritt vad jag vet. Autoexperten säljer båda två. | |
| Simons sportsystem finns i rostfritt, jag har då bara positivt att säga om simons men smaken är ju olika | |
|
Du kan ju alltid köpa ett Avgassystem anpassat för M3. Sen köper du M3 katalysatorer och grenrör. Både katt och grenrör finns på powerbörsen just nu. ___ Jag trivs bäst på sladd. |
|
| ok fel av mig då. Man lär sig alltid något nytt :D | |
|
Hoppar in med en fråga bara, är ferritas system på 2,5 tum eller bara på 2 tum? Simons är väll på 2,5 tum? Va är org systemet på? Mvh: Tommy www.tommtferlin.com |
|
|
Ferritas slutrör är på 2x75mm och det blir ju 3" och dem är grövre än övriga rören. Kollar man här Länk så ser rören ut att vara lika grova mellan kat och dämpare på både Ferrita och original till 328i -98. Originalsystemet på bilden har även original kromade ändpipor, därför ser det grövre ut än vad det är egentligen. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Okej, där ser man. Men ljudet blir ju betydligt skönare med ferritas i gemförelse med org iaf. Mvh Tommy www.tommtferlin.com |
|
| det blir skönare ljud med avgas system i rostfritt över huvudtaget för att rostfritt är hårdare matrial så får man en skönare ljudbild, eller så bygger du ett eget system =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.