|
|
|
|---|---|
| Nån som gjort de? Är sugen till bruksbilen(320 touring 2002) att montera ett komplett navigation paket,dvd+skärm och de som behövs.All hjälp på vilka delar och hur man går tillväga uppskattas./Fredrik | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej Fredrik, frågan har varit uppe några gånger, men att eftermontera ett originalnavi i en bil är helt enkelt för mycket jobb för de flesta. Har för mig att BMW's eftermonteringsanvisning är på 28 sidor, eller om det tog 28 timmar för en BMW-mek att montera. Det handlar i alla fall om att riva ur stora delar av inredningen, dra kablar mellan baklucka och instrumentbräda samt ganska massiv skruvning för att montera alla hållare osv. Jag har varit inne på samma idé, men har lagt ner det pga den massiva arbetsinsatsen. jag tror det är mycket billigare och enklare att sälja din bil och köpa en bil som redan har navi monterat. Ledsen att vara så negativ, eller man kanske skulle kalla mig realist.... mvh Johan |
|
Hej, Visst är det mycket jobb, hjälpte till att eftermontera en navi i en polares bil. Eftersom detta var första gången och vi var försiktiga vid demontering av diverse interiörbitar tog projektet ca 2 halvdagar / en helg med två personer. Efter detta återstod lite småpyssel som kan ha tagit ca 4 timmar att lösa så titalt 16 timmar var vi nog uppe i. Förutsatt att du har den stora färddatorn så bör tiden stämma även för din bil och kostnaden att skaffa delarna borde ligga på mellan 7.000 och 12.000 för begagnade delar beroende på navigatormodell. Säg till om du fortfarande inte är avskräckt så kan jag ge dig en lista på vad du ska tänka på och vad du bör skaffa för delar. Mvh. Andy |
|
|
SÅ FARLIGT ÄR DET INTE DET TAR LITE TID MEN INTE SÅ SVÅRT MAN KAN KOMMA BILLIGT UNDAN OM MAN KÖPER DELARNA BEG. NAVI KABLAGE KAN MAN KÖPA PÅ BMW KOSTAR CA 2500:-ELLER PÅ EBAY FÖR 199 EURO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.