AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
613

Bredare spårvidd vänster bak?

327i Nm Power
Tjena!

Har en liten fråga, har någon mer än jag uppmärksammat att det är bredare spårvidd på vänster sida bak på vissa BMW? På min E30 är det så, ca 5mm. Även på min kompis E32 är det likadant. Vi har båda breda fälgar, och har samma problem; det tar i skärmkanten vid högersväng! Det syns tydligt när man står bakom bilarna att vänster hjul sticker ut mer. Skall det vara så? Kolla på era bilar och se efter om ni har samma!
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Det var samma på min E34. standard på BMW enligt han som rulla skärmarna...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det finns nog vissa felmarginaler vid tillverkningen. Fem mm låter inte oroväckande mycket. Kan lika gärna vara skärmen som sitter fem mm fel! Chassimåttet borde vara det mest intressanta.

Mvh
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag har samma problem med vänster bak. På min är skillnaden nästan en centimeter mellan vänster och höger bak. Min bil är dock breddad så skillnaden kan bero på att breddningen är mindre på vänstersidan.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Har samma på min 520i -84.Har ganska feta 17" fälgar på den nu med 235/45 däck och på vänster sidan är det precis det går fritt(ca:5 mm)medan på höger sida är det nog ca:10 mm fritt.Fast killen på Europadelar tyckte ändå det var lite,ibland kan det skilja mera på vissa bilar.Så min BMW fick mycket beröm :)

Mvh Ricke
327i Nm Power
Det låter som om detta stämmer in på de flesta BMW, tur det, jag började tro att min var allvarligt smälld!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.