|
|
|
|---|---|
|
Jag ska sälja min bil och har ingen aning om hur mycket jag ska ta för den. Bilen är en importerad 528iA Touring men mycket utrustning som t.ex. navi, TV, Xenon, Skinnstolar men minne... osv. Är det någon som kan hjälpa mig med detta. | |
|
WWW.bilpriser.se |
|
|
miltal, skick, dokumentation, defekter? |
|
|
Bilen har gått ca 16000 mil och är vad jag skulle vilja säga i medelskick, d.v.s. det finns lite repor osv. men inget allvarligt. Utrustningslista finns här "Länk Förutom detta 15 alu till vinterdäck 17 alu split style 5 till sommardäck. Bilen är nyservar och jag har gjort alla servicer enligt servicebok, nyligen bytt bromsbelägg och kyl. |
|
|
Några bilder hade givetvis underlättat men vad är det för färg. Mellan tummen och pekfingret så tror jag på någonstans mellan 75-85". Sen kan detaljer som färg, dragkrok mm avgöra mer än man tror. Lycka till! |
|
|
75-85 tycker jag spontant låter lågt med tanke på touring samt utrustningsnivån Runt 100 eller strax under anser jag är rimligare BMW CS #5139 |
|
|
ca 75 000 - 80 000 kr om du o jag har samma uppfattning om medelskick. |
|
|
75-85 tycker jag låter rimligt. Kostar du på bilen en helrekond inne plus ute lär du få tillbaka dubbla pengarna för folk köper ofta med ögonen. Balansera även däck och sådana där småsaker det gör mycket. Lycka till! Asken |
|
|
Testa och annonsera. En taktik som kan funka är att sätta ut den lågt och få budgivning....har funkat en gång för mig. Tyvärr brukar det även generera samtal med personer som skriker och "kräver" att man ska i princip skänka bort bilen. |
|
|
Jag tror att jag måste sätta ribban för vad jag menar med medelskick, Enligt min uppfattning så är en perfekt bil en bil helt utan fel och lacken är som ny dvs. helt utan skador som stenskott på motorhuv och då menar jag helt fri och inte ifyld men lackpenna någonstans. Medelbil är en bil som man har fixat lacken på för t.ex. stenskott sedan finns det möjligen lite småfel som inte är av större betydelse. Jag tror att om ni är ärliga mot er själva så hamnar många av era bilar i just medelbil, och jag var inte ute efter köpare som prutar utan ville ha en seriös bedöming, men ni har hjälpt mig att sätta bottennivån. En seriös bedöming med hjälp av www.bilpriser.se hamnar troligen runt 120000:- |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag tror också att man får mer än 85 lappar, men samtidigt kryper faceliftade E39:or sakta men säkert ner i pris. För runt 130' är det inga större problem att hitta en schysst 530-touring, och 525:orna (som är en bättre version av 528) börjar väl 15 lappar lägre. nu är din mycket välutrustad och har en helrätt färgkombination, men att tro att du skulle få mer än vad motsvarande faceliftbil kostar stämmer inte. bilpriser säger 95-105' vid privatköp, men då går det inte att lägga till navi i deras ganska grova värderingsmall. dock känns det intervallet rimligt även för en bil med navi, då navi numera knappast är värt mer än några tusenlappar extra. Jag skulle nog vara ganska nöjd om jag fick hundringen jämnt för den bilen. ville jag sälja den, skulle jag lägga ut den ögonabums, för E39 faller fort ner mot stoppet på 50-60 lappar, och räkna med att ej faceliftade faller fortast. sedan måste jag tvivla på att du har en bil helt utan stenskott, jag har då aldrig sett en bil i trafik utan stenskott. har en bil rullat mer än 500 mil så finns de där, lita på det. Mvh Johan |
|
Tack Johan för det svaret! Jag håller helt med dig om din bedömning, bara jag nu får upp min bakdörr som har gått i baklås och besiktat bilen. Så blir det en annons på blocket och jag kommer nog att begära 105' för att få lite prutmån och du ska man inte glömma att jag gjort service m.m. för runt 10'. Nu håller jaf tummarna att jag får sålt den så jag kan skaffa mig en ny bil // Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.