AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.050

Telefon i mittarmstödet, någon?

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
har införskaffat ett armstöd till bilen och tänkte byta ut det mot det som redan sitter. Det är den sorten där man kan ha en telefon i mitten så att säga. Nu har jag kollat runt lite och behöver en "snap in" för min Nokia. Men alla jag ser på nätet här och där ser alldeles för korta och smala ut för att kunna sitta fast i mellanrummet i arnstödet.
Finns det ngn som har en "snap-in" eller ngn som itne har det, men som kan berätta om det behövs sättas dit nåot mer än själva "snap-in" adaptern för telefonen...Behöver man ngn ram eller så tex. Har tittat på ETKn och hittar rätt nummer till en adapter:

Länk

Men som sagt, den ser alldeles för kort ut för att kunna sitta ensam i hålet:
Länk

Tips mottages tacksamt.

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tilläggsfråga, Ni som ev har detta, går det at utöver skjuta armstödet frammåt/bakåt, även att lyfta det uppåt bakåt?

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Finns det verkligen ingen som har ett sådant armstöd???

*BAWORAK*
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

E39ans armstöd med telefonhållare går ej att tilta uppåt bakåt.
På E38an så går dock de två facken på var sin sida om luren att öppna bakåt.

/Andy
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ok,
Tack för svaret.
Det var ju tråkigt...undras varför de har hitta på det:-(

*BAWORAK*
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Vet ej,
Däremot annonserar folk på ebay med att även E38ans armstöd går att sätta in i E39an så därmed borde man kunna skaffa sig ett par fack i telefonarmstödet på det sättet. Har dock ej provat själv.

/Andy
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ja jo det kanske går iofs. Men nu hade jag ju hittat ett till E39an:-(
MEn varför ska det inte gå att öppna den när det ska gå med det andra armstödet. Konstigt...

*BAWORAK*
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Tja, de kanske vill behålla vissa små finesser exklusivt för 7:an....
Föredrar iallafall 5-serien framför 7-serien...
Detta var en av de första detaljer jag undersökte på min E39 med originaltelefon i mittarmstödet... Anledningen till att den inte går att öppna uppåt osv är att det inte finns nån plats under. Telefonluren med sin hållare tar sin plats, sen sitter det ytterliggare kretskort med elektronik och kablage under, därefter kommer luftkanaler osv. Sidostyckena kunde kanske gått att öppna separat, men det hade endast blivit ett par smala öppningar under.

FP
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Jo ok,
Men telefonen och dess hållare kan ju inte ha med det att göra eftersom det finns den skjutenhet eller hur? Men allt där under kan jag förstå. Å andra sidan är ju telefonarmstödet något högre än det vanliga.
Undras om man kan mickla dit skjutenheten på ett "telefonarmstöd" från en utan?

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.