|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att allt går, men är det vansinnigt svårt att byta färg från BMW:s röda porr-belysning som är orginal till exempelvis grön som skulle matcha stereon betydligt bättre? Saken blir mer intressat eftersom det verkar vara glapp i lampan på högersidan av instrumentbrädan... | |
| Ja det är inte lampan som är röd, utan det sitter röda plast koppar på kretskortet, så du måste plocka isär instrumentet och ta bort dom, sen måste du givetvis skaffa nått som gör belysningen grön. | |
|
Är det inte enklare att byta färg på belysningen i stereon? Intrumentbelysning SKA vara röd, så det så! /// Gunnar E. |
|
| Det är inte bara plastplopparna som är orange. Det går även orange ljusledare i plast/plexi i instrumenthuset. Dessa måste gjutas av i transparent plast. de är inte heller helt lätta att ta lös. Sedan är det ljusreglaget, också orange plast. värmereglagen, orange plast. Det är helt klart enklare och mindre jobb att byta stereo. Mvh carl | |
| Kanske finns olika instrumenthus, men dom 2 jag har här, ett Motometer från en -88a och ett VDO från en -86a har inga orangea ljusledare, dom är transparanta. | |
| Okej, då kanske det skiljer mellan olika årsmodeller. Mitt motometer från 85 har orange ljusledare. Men oavsett vilket på kvarstår problemen med övrig belysning. Den skall ju helst också vara i samma färg. Mvh carl | |
|
om de e så att du har en pioneer cd spelare så går de ju att byta färg från grön till röd;) blir aningen lättare så. bmws instrument belysning Ska vara röd:P som nämnts tidigare:) mvh: Fredrick |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.