|
|
|
|---|---|
| Jag vill byta bort min fula tjocka ratt mot en tre ekrad ratt med airbag. Kan man kasta över den ratten bara eller måste man byta styrenhet eller nåt annat? är ju olika stor i centrum. Är det några årsm man ska kika ifrån eller? | |
|
Denna passar direkt: Länk Dessa passar efter lite mek: Länk Länk Det är kontakten till airbagen, tutan, eller båda som inte passar direkt. Ska finnas info om du söker. Tycker dock inte att du ska montera en icke m-ratt i en m-bil. (den sista länken) |
|
|
Sportratten (sista länken) var rätt vanlig, i vissa länder nästan obligatorisk på årsmodell 95-96 av M3 E36 så BMW håller inte med dig om den saken Henrikk, jag hade valt mellan 2: an och 3: an dom har riktigt emblem inte bara utstansatt. Stephan |
|
|
Hmm ja det är väl den nr 3 som lockar mig mest. M ratt eller inte bryr inte mig alls. Den som sitter i nu är nr 1 o den ser ju bedrövlig ut. Men jag får alltså fixa med kontakten till airbagen? är inte det lite farligt? måste man inte byta släpringen? Örjan |
|
|
Stephan, vilka länder syftar du på? Mina observationer säger något helt annat. I USA exempelvis är den 4-ekrade extremt vanlig. Den verkar vara standard i samtliga M3 E36 t.om åm 97 och även i en del 98:or. Enl vad jag kan se på RealOEM levererades inte någon E36:a med sportratten i USA. På svenska och tyska 95- och 96:or har det varit fyrekrade i minst 90% av bilarna, vad jag har sett på t.ex. Blocket och Bytbil. Då vet jag heller inte om de med 3-ekrad sportratt hade originalratten eller ej. Personligen tycker jag att sportratten känns tunn och lite "pappig", men visst är den något snyggare än den fyrekrade m-ratten. Organ, ja, du måste förmodligen använda släpringen från den nya ratten. Ska som sagt finnas info om du söker. Du har med största sannolikhet inte "nr 1" i din bil, utan denna: Länk |
|
|
Organ; Så här ser kontakterna ut på den utbytta ratten i min E34-96, den nya (3eker sport) såg exakt likadan ut om detta är fallet i E34 det vet jag inte men kika om den tilltänkta ratten har liknade kontakter, en kompis till mig byte från din ratt till 4ekrad M-ratt på sin E34-94 utan problem även det en antydning till att ditt byte går utan problem. Henrik; 80% 3eker, 20% M-ratt 4eker räknade jag till på ebay.co.uk gäller UK, det andra landet är Italien. Hittade ett mektips... Länk Stephan |
|
| Tack så mycket för all hjälp alla! Får se nu vad jag får tag på för ratt bara/Örjan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.