|
|
|
|---|---|
|
Som topicen lyder! Har en 1998 328i/4 som är av förra ägaren ommappad av ESS. Mappningen ger enligt uppgift av förra ägaren 15NM och 10HK mer än orginal. De flyttade upp varvstoppet till 7000rpm och fick ner bränsleförbr. på landsvägskörning. Har läst och läst och åter läst allt som har med att byta insug på en 328, får intrycket av det jag läser att de som bytt har gjort det på e36?! rätta mej om jag har fe! :-) Har en möjlighet att köpa ett 330 insug och ytterligare en möjlighet att köpa ett 325 insug, det senare är jag osäker på om det är E36 eller e46. Vinner jag på det, och vilket alternativ är det man skall satsa på? Jag upplever himla gött drag från början till slut iom mappningen. och skall enligt förra ägaren "hänga med en orginal 330 iom att varvstopp är uppflyttad, vet ej om det stämmer.... Åter igen; skall jag välja 325 eller 330 insug? VInner JAG nått med detta även om min är ommappad? Mvh Lars ---------------> Sökte och läste igenom allt som jag hittade med "328 insug" och kände inte att jag fick svar på frågan. Har jag fel och det finns en tråd så länka gärna dit :-) >-------------------- | |
|
Vet det är en gammal tråd, men om någon behöver svar nu eller i framtiden. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.