|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni denna bil är värd? Länk Vad kan det kosta att byta låda (om man ens får tag i en?)? Svårt att byta själv? Är ju en del andra småfel också så.. Ja vete fasen. Vad skulle ni ge max utan fälgarna? Mvh Johan | |
|
Min uppfattning är att den inte är värd en krona om köparen inte är en duktig tekniker. Reparationer är mycket dyra och det tycks som om denna bil inte fått kärlek på länge och då finns det nog fler skavanker. Är man däremot tekniker kanske det kan vara något att meka med. Personligen skulle jag hellre köpa en hel men tråkig Toyota än ett sådant projekt. Jag har tillräckligt med grå hår som det är. :) Mvh Mikael |
|
| Ja jag får lite det intrycket också att den inte fått så mkt kärlek. Men ni vet ju hur det är när man blir sugen på en bil, då ser man inte så mycket av det negativa =) Satt och kollade lite på växellådor på skrotar. En del ville ha upp mot 8000 spänn för en gammal växellåda. Det är ju nästan lika mycket som bilen är värd. Så njaa, vet inte om jag vågar mig på den faktiskt. | |
| Lådan är ett faktum, men vibrationerna kan bli ett kostsamt projekt det med. Och vad är en fungerande bil värd? Runt 20kkr kanske, vilket denna ganska fort kommer kosta när nya delar ska dit. | |
|
Kanske ska tilläggas att det inte bara är frågan om en automatlåda, AC brukar ha tre huvudkomponenter som kostar olika mycket att reparera. På Volvo 855 som jag haft kostade delarna mellan 5000-15000 att reparera, något som hemmapulare generellt inte klarar av att göra på egen hand. Om kablagen till bakluckan är av måste de också åtgärdas för besiktningens skull (olika lyktor). Brr jag har köpt en sådan bil i mitt liv och aldrig mer. Men som sagt är man tekniskt kunnig a ala mäster Hasso och tycker det är roligt att meka så är läget ett helt annat. Men även då kommer slutpriset att bli mycket högre än inköpspriset. Mvh Mikael |
|
|
Tack för svaren. AC´n hade jag nog inte haft för avséende att laga om det inte bara var att provtrycka den och fylla på. Jag har faktiskt varit med om det någon gång att det bara varit att "fylla på", men den turen har man väl inte alltid direkt. Vad gäller kablarna till bakluckan behöver ju nödvändigtvis alla inte vara av. På min förra touring var torkarkabeln av och det gick att laga själv, men va lite pilligt. Farthållaren är ju synd på att den ska vara trasig. Någon som vet om det brukar vara lätt eller svårt att fixa? Min tanke med bilen var väl att leta lite delar på skrotar och fixa den själv men det kanske man får utesluta. Finns nog många fler bilkunniga än mig som tänkt i samma banor vad gäller denna bil, den borde ju isf varit såld redan. Så man kanske inte skall ge sig på detta projekt ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.