|
|
|
|---|---|
|
Har provsuttit några e39 nu och jag finner att jag får inte stolen tillräckligt långt bak.. Är jag för lång eller ska man sitta med benen böjda? Är det någon som har samma problem som jag? | |
|
Hej Hool! Jag har själv en E39 och är 191 cm. Jag känner igen problemet men om du sänker stolen så är jag säker på att du kommer hitta en bra körställning. För min del så kör jag stoeln längst bak och sänker den lite så sitter jag prima! |
|
|
Alla sitter vi olika...Jag är 194cm och har inte stolen längst bak(men nästan). Däremot så har jag den lågt samt att jag höjer i framkant. Stödet för undersidan av låret kunde ha varit bättre och det utdragbara lårstödet som sportstolarna har nästan ingen funktion då dom sitter för lågt. En reflektion jag gjort är att manuella sportstolar går att vinkla upp mer i framkant än de elektriska. En annan är att de elektriska i E46 också går att vinkla upp mer i framkant än de i E39. I båda fallen kan jag då få ett bättre stöd för låren och det utdragbara stödet fyller sin funktion bättre... ___ //Ulf |
|
|
För en liten kille som jag (187) räcker den horisontella stolförflyttningen med råge. Däremot är just lårstödet hopplöst. Jag har haft Komforstol och sportstol i E39 och standardstol i E46, alla har de det gemensamt att lårstödet är otillräckligt. Stolarna kan inte vinklas upp tillräckligt i framkant. Det finns dock tydligen en stolmodell som jag inte ägt, konturstol men om den är bättre i detta avseende vet jag inte. Jag har noterat samma besvikelse som Ulf vad gäller det utdragbara lårstödet. Det fyller knappt någon funktion eftersom det knappt kommer i kontakt med låren förutom om stolen ställs in i för mig obekväma lägen. Mvh Mikael |
|
|
Min kompis som är 188cm har en E39-528-97 och han har inga som helst problem och är jättenöjd (kommer ej ihåg om han har sport eller normalstolar, bara att det är skinn. Det skiljer enormt mycket på hur vi får plats i bilarna beroende på vår körställning! |
|
| Är 195cm har en e39, normalstolar och taklucka. Stolen längst ner längst bak. Har aldrig uppfattat bilen som för liten eller låg i taket. Faktum är att det är en av få bilar som jag verkligen sitter perfekt i. | |
| Om man inte får plats och är under 2 meter så har man nog ställt in stolen fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.