AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.029

M3 e36 286, 321 Vs M5 e34 3,8

Sida 3 av 6
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
jkangas: har du inget vettigt att säga så håll de isåfall för dig själv..

M5 THE REAL POWER
Jk
128
Jkangas
327i e30

jo de är klart,

resultaten mellan dessa bilar blir ju helt olika beroende på förare.
om samma förare skulle köra alla bilar med exakt samma förhållanden så får man ju svaret. Och just dessa svar finns ju redan så varför diskutera, det va så jag menade.

sen är ju de flesta motorer slitna på dessa gamla m-bilar,

jag tror personligen att en "finkörd" m3 3.0 glider ifrån en "ungdomskörd" 3.2 eller m5 3.8 varje gång.

men med bilarna som helt nya så finns det ju svar på frågan, att m3 3,2 är den som är snäppet vassare.

Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
oki tro vad du vill.................

M5 THE REAL POWER
Jkangas: "Buskörd" bil är inte lika med slutkörd...Ett exempel: ägde för länge sen en 323i -86, bilen gick som den skulle utan, motorn lät som en symaskin. Jag körde allt som oftast lagligt utan att "busköra". Sålde bilen till min bror som kör lite annorlunda...I början var bilens toppfart endast 190km/h på mätaren, katastrof dåligt för en 323i. Efter 6mån av "buskörning" var toppfarten 220km/h på mätaren...viss skillnad! Så en finkörd bil kan mycket väl gå sämre än en "buskörd"! Numera brukar jag alltid till o från dra ur bilen orentligt, ligga på "höga" varv längre stunder (lägre växel),allt för att "rensa" cylindrar mm....
Jk
128
Jkangas
327i e30

när jag menar "ungdomskörd" så menar jag vara satan när den är kall, skräpolja, dårlig service av motor överlag. så jag menade.

m5 micke: jag ser upp till dig, du är så mogen
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
ja jag förstod de .. va skönt att vara förebild till en ball person som du..
lycka till me bilen i sommar o hoppas du får många roliga mil me den.

M5 THE REAL POWER
m5 micke: du borde prova hur du står dig mot en M5 E39.. skulle vara intressant..
Om du nu hade haft kvar bilen, som jag märkte att du inte hade.. ;P hade iaf varit intressant..
jimmy/bmw

Länk

jimmy/bmw
M3an tappar ca 0.5s från 100-200 sen vidare till 250 så tappar den ca 4s till
Jimmy. Den där M3an är en 3.0.

Flåklypa
jimmy/bmw
Oj glömde skriva de :S
M5an är en 3.8!
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
jimmy....

The Norwegian guy in the videos - doesnt wait for his oil temp to go upto 90c, in this case he shouldnt be taking the revs all the way upto 6600 as far as I know. The M3 guy DOES have an oil temp of over 90c.

Naughty Norwegian M5 driver!!
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
Ringwing: har samma trimm på den jag har nu o den går lika bra om inte bättre. ska testa mot en m5 e39 i sommar så får vi se hur de går en kompis till mig har precis köpt en sån.
de som skiljer denna mot min förra m5a e bara den 6 växlade lådan men mer info om de kommer i sommar..
p.s ska bänka denna me så man får reda på hur mycke effekt man har i denna nån hk mer än den gammla hade ju inte varit fel....
mvh

M5 THE REAL POWER
Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
M5 micke: Menar du seriöst att M5 E34 3.8L (orginal) rastar M3 3.2 och M3 E46? Det verkar iaf så i dina inlägg! Självklart kan ju din M5 vara snabbare trimmad, inga problem, men å andra sidan finns det trimmade M3or som är snabbare än din eller hur?

BMWM3
Lyfter denna tråden lite eftersom jag har lite feedback. Igår var vi ut och körde en M3 3.2 emot en M5 3.8 och utgången filmades, dock var det mörkt ute så det är inte någon kristallklar bild men ni kan iaf se hur det gick.
Vi körde från 50, 100 och 150km/h.
Filmerna kommer senare.

Flåklypa
jimmy/bmw
Ska bli intressant å se. Prova ni å racelogic på m5an med ?
Nej, vi hann inte av en speciell anledning som ägaren får berätta om han vill.

Flåklypa
Som ett litet tillägg. Ingen av bilarna stoppar vid 250km/h...

Flåklypa
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
ac schnitzer

en m3 e46 manuell tappar inte ett shit mot m5 e39 efter 200 km/h jag har provat många ggr mot m5 e39 från 100 till 230 och det skiljer en billängd till m5ans fördel och det är ingen m5a som helst utan den m5 som lede emot m5 e60 upp till 200km/h om du kommer ihåg.....

m5 micke jag rastar din m5a här som helst det kan jag garantera dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.