|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Instämmer, den som påstår att en M3 E46 får det svårt mot en M5 E34 3.8l vet inte vad han pratar om. Lite rolig kommentar också: "m3 e väldigt roliga att köra när de svänger men inte mycke mer än så heller" //Thomas |
|
vad tror ni att en 3,0a med trimmkam och chip skulle göra om de alls är märkbart? |
|
| Ett kolvras kanske | |
|
Snajdaren: Kunde inte hålla mig för skratt :) //Schnitzer |
|
|
de e mycke konstigt att folk bara tror att man inte har koll bara för man säger en sak men faktum e att jag har själv kört ifrån både 3,2 o en m3 e46 me min förra 3,8 o de finns massor me vittnen om det.. men men tro vad ni vill för sanning e de iallafall. och de kommer att bli fler gånger de kan jag lova... M5 THE REAL POWER |
|
|
m5 micke: M3 E46 har fler hästkrafter och väger 200 kilo mindre än M5 E34. Den har dessutom Launch Control. Antingen har fysikens lagar slutat att gälla, eller så var föraren av M3:an ett pucko... Vad tror du att vi andra sätter våra pengar på? |
|
Gemini__ |
Att du körde ifrån en M3 E46 med din M5 E34 3.8l säger mer om föraren i den andra bilen än om hur snabb din kärra är. //Thomas |
|
Om inte jag minns fel så var M5 Mickes förra M5 3,8 lite prepparerad med trimkammar, osv. Stämmer inte det? Den lär ha haft mer hk än en E46 M3. Vet jag inte om det skulle räcka, men kanske gick bra vid ett race. Vet inte hur föraren i E46:an körde då heller. Att rasta M3 3,0 har jag gjort flera gånger med min förra och nuvarande M5 3,8 även om det inte är busenkelt så går det till slut. Har inte testat mot 3,2:an än och inte heller mot E46 M3. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: du har helt rätt om min förra m5a.384,5 hk i bänk blev de på den. och hur den andra föraren va vet ej jag han gjorde väl så gott han kunde men de räckte inte till. men min 3,8 -93a jag hade innan gick väldigt bra. o de va många m3 förare som märkte det.. M5 THE REAL POWER |
|
| Jag har kört så gott som jämt mot en M5 3,6, 50-200 ungefär med min M3 3,0 så jag kan bara anta att man blir ganska ordentligt frånkörd av en 3,8.. sen beror ju resten på vem som sitter bakom ratten också. | |
| 100-200 var det nog kanske nu när jag tänker efter :) | |
|
Ganska underligt beteende när man berättar om skapler man gjort med sin trimmade bil som om att den vore original, det blir en ganska skev bild av det hela då. I vilket fall borde det inte räcka inte med 385hk i en e34 för att spöa en M3 e46, däremot kan jag tänka mig att det blir jämnt. Flåklypa |
|
|
ber om ursäkt om inte all info kom upp om min bil direkt ska tänka på de en annan gång.. men FLÅKLYPA du måste kunna inse att de finns 3,8or som rastar dina kära m3or o en m3 e46 e inte så snabb som du tror för rast fick den o de gjorde nog ont i hjärtat även på den m3 föraren för han va först kaxig men sen efter racet så körde han hem o kom ej tillbaka igen.. tufft men så e livet ibland...... M5 THE REAL POWER |
|
|
Jag pratade med en kille som hade trimmat till 386 hk och han rastade M5 E39. M5 E39 borde väl ta en M3 E46? Skiljer ju 57 hk! M3:an borde vara död i högre fart mot en M5 E39, tycker man i alla fall. //Schnitzer |
|
Gemini__ |
m5 micke: Ok, nu när alla fakta kommer fram kan jag förstå att föraren i M3 E46:an fick svettas lite =) Berätta gärna mer ingående vad du gjorde för uppgraderingar på M5:an, om du vill. Mvh: Thomas |
jimmy/bmw |
Är ju lite "sprida skurar" hur m5 e39 går 0-200 på mellan 16.9-18.9 säger ju ganska mycket. |
|
nu när jag läst hela tråden förstår jag inte hur ni orkar =) "min pappa är bäst" känsla här, så jag fortsätter väl med: jag tar alla m-bilar vid båda rödljusen och på motorvägen, ga ga gogo sandlåda |
|
|
Jag har inga problem alls med att min M3 3.2 får stryk av en trimmad M5 3.8 eller en Saab Turbo. Faktum är att jag tycker den är ganska slö men skulle jag trimmat den så tycker jag att det är ganska viktig information i just den här tråden. Räkna på vikt/effektförhållande och betänk även att de nyare bilarna har bättre luftmotstånd. Där finns sanningen. Flåklypa |
|
|
I sommar måste vi ta ett race Flåklypa. Vore kul att se hur M5:an min står sig. Som sagt en 3,0l va inga probs ///Micke |
|
|
Det har jag räknat med sedan jag köpte bilen. :-) Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.