AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.448

Vad är m3 limited edition?

hittade denna på blocket Länk grymmt snygg men vad är det som egentligen är limited edition på den förutom möjligtvis färgen???
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
har för mig att det är just färgen som har en betydelse, kan ha fel då får nån rätta mig. Men typ som M3 E46 som kom med en paket som jag nu inte kommer ihåg namnet på 2005 som släpptes endast i nån Blå färg och att 96 släppte E36 den färgen som Limited Edition. Minns att jag såg en sådan i Sthöm för nåt år sen och ägaren sa samma sak om att det va Limited Edition på den.... Snackar säkert en massa S***t nu :DD men jag har för mig det
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Detta är ingen limited edition (fanns inte på E36 öht) men på ett sätt så är väl alla bilar "limited edition" eftersom de inte tillverkas för evigt ;)
Bilen är beställd med individuallack dvs en kulört som inte fanns på den normala färgkartan. Denna bil har varit uppe förrut just med frågan ang. färgen. Tror den kallas kastanjebrun eller nåt sånt. Ibland när individualbilar beställs så brukar det oftast sitta lite mer individual i bilen som inte heller fanns i ord. tillbehörslistan.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
E36 finns i limited edition, dock ingen M modell. 325i har jag dock sett i LE utförande.

//Jens
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Färgen på bilen heter Byzanz metallic (355).

Finns inget annat annars i bilens specifikation, från fabrik, som talar om något udda.
ja
3
jake_m3
m3 -96
525i -93
Ibland går det lite fort... och fel.

Det är jag som har anonnsen på m 3:an. Efter ett antal timmar "blockande" på bilar bl.a lim ed. skrev jag min anonns. Det är och skall inte vara något annat än invidual (pinsamt, har ju spakat bilen i 3år). Jag var så trött i mössan att jag skrev helt fel, var inte avsiktligt att vilseleda någon och anonnsen är nu korrigerad.

kom lustigt nog inte på mitt fel förrän jag skulle till och svarade på jerrys mail kring frågor om bilen.

Denna bil har förövrigt inte varit anonnserad sedan 04 då jag köpte den, men jag såg en liknande för några månader sedan. Borde inte finnas allt för många M3or med denna färg i Sverige, någon kange vet?

Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
Alpina B3 3.0-94
330e-20
jake_m3:

Ja, färgen är verkligen ovanlig men, det är märkligt att det inte finns någon notering i fabriksspecifikationen om att det skulle vara en färg som är beställd via Individual. Detta brukar vara nogsamt specat...

Har du några uppgifter på just Individualspåret?
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Visst är det Byzanz-metallic och den är så sjukt fräsch. Lycka till med försäljingen och se till att den inte hamnar i händerna på nån liten trim/stylingkåt skitunge =)
ja
3
jake_m3
m3 -96
525i -93
Ska kolla dokumentationen fall jag kan få fram nåt.
har inte papprena tillgängliga nu då bilen står i varmt och skönt garage ett par mil härifrån.

Interiören är: Svart skinn, elstolarna är samma som sitter i dem flesta cabbarna, inte lika skålade som m sport stolarna men desto bekvämare.
Svart innetak
Mörk träpanel
Ski sack

är ingen expert vad som går att beställa i färger och utrustnign som standard och vad som endast finns i individual programmet.
Skall kolla vidare..

Byzanz fanns med som standard tillvalsfärg när man bläddrade lite i m3 broschyren
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
Alpina B3 3.0-94
330e-20
MNS_M3:

Okej, förklarar, i så fall, varför inget finns i fabriksspecifikationen om just "Individualutrustning"...
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Så vissa av er menar att M3 GT inte är en Limited Edition? Om jag inte minns fel står det till och med på luckan till handskfacket.

Mvh Markuz
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Är det bara jag eller har den där bilen sidokjolar från typ 325 ?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Den har sådana kjolar som satt original på M3 sedanen...
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Va?! Hade inte m3 sedan m3-sidokjolar?

Min 323:a med m-paket har ju sånna kjolar och tidigare ägare har knappast bytt dem, utan det är vad som satt från fabriken.
M3 sidokjolarna kom i samband med att 3,2l motorerna kom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.