|
|
|
|---|---|
| Hej alla vetgiriga på forumet vet det finns massor av kompetens. Jag har beställt mitt Eisenmann 4x76 till min Z3 2,8 som beräknas dimpa ner vecka 5 jag gick länge o velade om race eller standard, 4x70 eller 4x76 det slutade med race och 4x76 trots att det sved lite extra i plånboken. Nu undrar hur går man tillväga först: Skarven hur löser ni den, kapa med stick eller tigersåg? ? Svetsas? Eller typavgasklamma? Sen till det "nya" utblåset hur gick ni tillväga för att få urtaget snyggt? Sticksåg? roterande fil? ?? Hur fick ni det exakt lika på båda sidorna hur "kopierades" originalsidan den vänstra? Har Ni sedan bilder på bilarna gör ju inte saken sämre...mildvintern börjar o klia..fast det långt till maj månad...Jätte tacksam för tips o råd samt bilder. Tack på förhand. Mvh Kent. | |
|
Det är bara att börja mäta ut för hålet, mät ordentligt rita lite lätt och sen kan du även dra en maskering tejp runt det nya uppritade hålet, det underlättar att gå efter, när du börjar kapa och slipa, Ta En fin sticksåg och kapa ur grovt spara ca 5mm. Sen kör du med roterande slip på resten för att ta en bit i taget och ha mer kontroll över hur mycket du tar bort av spoilern, blir även snyggast så. Kanske får gå in och fin slipa med sandpapper eller nåt det ser du. Ända problemet med mitt var att jag inte kunde centerara utblåsen i hålet, för skulle jag centrera är jag tvungen att flytta allt åt höger och då blir urtagnings hålet fel placerat jämnfört med originalet. Och sen när du har kapat upp så kommer det inte att finnas någon kant om man säger brevid utblåset som det gör på original sidan så det får man ju spackla ihop om man vill, det är ingenting som direkt syns men för de petiga säkert ett viktigt moment. Jag ska väl göra det när jag får tummen ur.... Ialf här kan du se ur mitt utag ser ut och hur det felar lite med centeringen men jag blev nöjd ändå, inte många påpekar på det: Länk |
|
| Hej!! Tack för ditt utförliga svar...bara o tack! Visst syns "din miss" när du säger dt men det inget som stör alls...istället ta åt dig av ett bra montage, om ja lyckas lika bra...då jag mer en nöjd! Tack . Mvh Kent | |
| Hej igen! Jag har nu monterat passat in mitt Eisenmann 4x76, tack för alla dina tips! Det svåra var nog att göra en "kopia" av det ordinarie utblåset, jag gjorde det med en mall av papp. Sen som du säger..liten pettitess,,inte samma kant det tror ja får vara som det är. Nu väntar vi på lite sommar..oj vilken lång vinter...Mvh Kent. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.