AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
797

tips vid lackering

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

jag tänkte prova att lacka 02:an själv med spruta för första gången. jag har gjort underarbeten tidigare så det har jag koll på men inte lack delen. alla tips är välkommna!

Mvh.JÖRGEN

Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Det känns som det finns så mycket att säga om sprutlackering så jag vet inte ens var man ska börja. Kanske med lokaler, svårt att hitta en tillräckligt dammfri och välventilerad lokal som amatör om man inte har möjlighet att låna en box. Börja inte med en hel bil om du aldrig sprutat förr. Hundra saker kan gå fel för hobbylackeraren. Själv sprutade jag min huv i helgen, tyvärr visade den sig vara silikonsmittad. Jag kommer få slipa ner den igen och lacka om den. Tips var nogrann med rengöring av sprutor, inte roligt när sprutan spottar, droppar och slänger ur sig färgklumpar för att den har varit dåligt rengjord av den som använde den tidigare. Men det är bara att träna och prova. Solid lack är väl lite lättare att spruta än metallic. Svetsare står det i din presentation, på verket då eller?:)
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

jobbar runt om kring. det är väl mer rördragning nu än svetsning. just nu på metso i karlstad. är du från storfors?

Mvh.JÖRGEN

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har blåst min 02a själv,det är riktigt drygt utan box.Annars är det ju bara att prova,kör en 2komp solid o slipa hällre för mkt än för lite.Underlaget är mkt viktigt våtslipa med 600 innan första sprutslaget,sen lägger du 3 varv i full utflytning.Törs du inte så lägg ett varv i taget och justera ev fel efter tork över natt.

Mvh/Micke
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Inte direkt, men bor väl inte så långt därifrån.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.