|
|
|
|---|---|
|
tja, min växelspak på e28an är sladdrig och man känner inte vilka växlar som ligger i, dessutom går spaken emot konsollen när jag lägger i backen. har bilen upphissad och kardanen nertagen så tänkte passa på att fixa detta. vad ska bytas och hur byter man det? / Unka | |
Paap Reeder |
... samtliga plast/teflonbussningar på den "krokiga växelförararmen". MVH /// Paap R |
|
den "krokiga växelförararmen", är det den som går ovanför kardanaxeln som man ser när man plockar bort kardanen, den är gjord i aluminium. / Unka |
|
|
vilka av delarna är det som ska bytas här: Länk |
|
Paap Reeder |
2, 11, 11, 14, 14 ... om inte "den krokiga länken" glappar i resp "hål" om du förstår vad jag menar. Jag kan ha fel men nog minns jag att det i resp "hål" även sitter en "halvt uppskuren" plastbussning och det var den som glappade på min men vi får lita på ETK´n så jag minns väl fel. MVH /// Paap R |
|
unka: läs mer om hur du byter bussningar mm på Länk och Länk. Som beskrivet i länkarna så är det inte särskilt svårt att åtgärda sladdrigheten, men dock aningens pilligt. Det är likadan uppbyggnad på e28 som e34. /Z-motor |
|
|
är det bussningarna i båda ändar på denna man ska byta eller? Länk |
|
|
kan tillägga att staget på bilden ovanför glappar nått grymt när man ruskar på det. sen ser min växelspaksupphägning annorlunda ut, min växelspak sitter i en platt istället för i en arm, så jag vet inte var nr 2 ska sitta och om jag har en sån.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.