AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
909

Skada lyktglas e-39 -02a byta hela lyset el bara löst glas?

Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Har en skada i vä lyktglas (har xenon angeleyes) går det att byta bara glaset och var får man tag i det isåfall till vettig peng????
Tack på för hand,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej
Vad jag vet går det inte att endast byta glaset, utan du måste köpa/byta hela strålkastaren.

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Tack för det svaret, jag misstänkte att det va så,,,,,, nån som vet var man kan köpa vä hela lampan för vettig peng???
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Skroten?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Finns en del begagnat på börsen o blocket att köpa, har sett någon som sålde ett ljus för inte så länge sedan Höger/ vänster xenon el ej kommer jag inte ihåg. Glasen går att ta bort, med värmepistolm el fön, varmvatten är limmade och en del picklande sägs det av dom som gjort detta men det finns som sagt inga reservdelar.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Mina glas är tämligen blästrade men så har ju bilen rullat ngr mil nu :)
Tycker det är rent ut sagt värdelöst av Bmw att inte ha reservdelar för just de faceliftade lyktorna. Känns som ett enormt slöseri att byta hela insatsen också när bara täckglasen (i plast) är dåliga alt. trasiga men vad ska man göra när det saknas reservdelar.......

Nej, som sagt mycket dåligt av Bmw, stort minus:(

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Apropos dimmiga/blästrade glas, så har jag tänkt mig att testa att få ordning på dem med polermedel. Jag har lyckats få icke godkända mjölkiga baklyktor på en 855 att bli som nya igen. Det kanske går på BMW-framlyktor med. Jag testar först på en. Fint polermedel gav en kosmetisk förbättring, men jag måste nog köpa grövre för att se om det blir någon tydlig skillnad. Detta hjälper iofs inte trådskaparen som tycks ha råkat ut för ngt allvarligare.

Mvh
Mikael
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Visst går det mikaelodoris men stenskotten brukar gå ganska djupt så det är våtslip som gäller i första stegen. Sedan roterande polermaskin med rubbing och finare medel i steg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.