|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på att skaffa diffbroms till min 540 och det rimligaste alternativet verkar vara att skaffa en Quaife. Nån som provat en sån? Det verkar ju inte vara en lamelldiff, men uppför den sig som en sån? Kommer ABS, farthållare, hastighetsmätare och DSC fungera som vanligt? Sitter det några givare i själva bakaxelklumpen? Måste man shimsa in diffklumpen efter vid montering? Övriga kommentarer? Länk till produktsidan: Länk / Andreas | |
|
Om någon känner till nån billigare lösning så är det självklart också välkommet. / Andreas |
|
|
tror det kan bli svårt att komma undan billigare.. vad jag vet fanns inte diffbroms på E39 540 om det inte är nåt spec utantag på nån bil, så begat bolt on är juh att glömma, iomed att du har automat tvivlar jag på att det är en enkel operation att få dit m5 diffen (hade kanske vart svårt även med en manuell), så det är nog quaife eller inget ;).. har bara pratat med folk som monterat quaife på FWD bilar, och dom har då varit nöjda, men hur det är med givare och liknade, kan jag inte svara på... maila quaife återförsäljaren så får du juh garanterat dom klokaste svaren. /mvh jocke |
|
Amir_ |
tror inte du har någon givar i bakaxlen det har inte dem andra e39 ja sett iallfall! utan det mäts på abs givarna m.m. tror inte du kommer få upp några direkta fel! |
| Hej! Har just köpt en 540T -98 med 6-vxl manuell. Läste om quaife diffen, men undrar om nån vet om en M5 diffbroms passar? Tycker att bilen diffar men för lite i för min smak. Hissar jag ett bakhjul itaget så låser det upphissade hjulet, kan man kolla upp om bilen är utrustad med diffbroms från fabrik (209) någon stans? Ska montera ESS-kompressor i vår men vill ha en fungerande diff först... | |
|
På E30-klumparna står det ett S före siffrorna som anger utväxlingen på brickan på klumpen. Står även ett stort S på själva klumpen, om inte rosten tagit det förstås. Länk Länk sitter även på undersidan av klumpen. Kanske är på liknande sätt på E39orna... ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.