|
|
|
|---|---|
|
Någon som har gjort detta själv? Skulle vilja ha lite tips och råd på hur man skall gå tillväga för att genomföra detta. Vill inte lämna in den till verkstaden för detta då de vill ha alldeles för mycket pengar. Ja menar allt går ju att fixa själv. =) Tack på förhand. Mvh Per "Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat" | |
|
Haynes eller Bentley har väl en manual för E46? Länk Länk Mvh |
|
|
Jag gjorde det i våras och det var inte roligt . Jag fick lossa ett motorfäste för att få ner rören och det var ändå trångt. Det var heller inte så kul att få loss alla muttrar eftersom skyddsplåtarna är ivägen för både syn och verktyg, men det gick. Numera har jag varken skyddsplåtar eller original-grenrör :) Min bil: Länk |
|
| Jaså man måste som lös med motorfästet ändå. hade hoppats på att man slapp lossa på den. =/ Men men de blir bara till å påbörja arbetet så får man se vart de slutar någonstans. =) | |
|
Nu har jag äntligen kommit till skott å fixat läckan. Var inte alls roligt att ta lös rören. Har skrapat bort nästan allt skinn på händerna pga det var så jä*** trångt, man kan ju fundera på varför bmw har konstruerat grenrören på detta vis. Men men det gick förhållandevis rätt bra. var fixat på ca 6 timmar. Läckan kom ifrån att svetsfogen på katten hade sprukit upp så efter att ha svetsat ihop detta så försvann allt bludder jag hade innan. Nu i efterhand förstår jag att bmw-verkstaden tar rejält betalt för att göra detta ingrepp. Förhoppningsvis slipper man göra om de i en snar framtid. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.