|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta ut facket med ram under navigatorn, det med lucka. Behöver veta hur jag får ut klimatpanelen och får bort ramen runt växelväljaren. (för att komma åt skruvarna) Man vågar ju inte slita hur som helst. Nr 12 på denna länk är det som jag ska byta pga att den gamla har repor på locket. Länk //Vad vore vinterkörning utan x?\\ | |
| Den lite mjukare panelen runt växeln drar du bara lite försiktigt upp, försök få tag i kanten med tex ett kreditkort. Sen är det två skruv till den i plast, där även fönsterhissarna sitter fast med "clips". | |
|
Tack för den instruktionen, växelspakspanelen är nu lös och jag har fått bort de två nedre skruvarna som håller facket. Nu behöver jag få bort klimatorpanelen för att få bort de två skruvarna som gömmer sig innanför den. Vågar inte bända mer och jag har svårt att hitta den på realoem för att se fästena. Någon som haft bort den på en bil med navigator? //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Kolla på dessa sidor, kanske det finns något där? Länk Länk |
|
|
Hittade inte riktigt någon närmare instruktion på de sidorna, men jag har kommit fram till att bästa sättet måste vara att få ut navin först för att kunna trycka ut klimatorn från baksidan.... Lättare sägt än gjort, nästa hinder blev ventilationsutblåsen i mitten som sitter och håller kvar navin i överkant, dessa måste bort men de vill inte ge med sig. Någon som fått bort dem? Hur mycket våld och från vilken sida ska man bända? Givetvis har jag lossat de fyra skruvarna under dekorationslisten. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
En mycket nära instruktion fanns på den länken jag fick till openbmw.org, men jag får inte ut ventilationsgallren lik förb..... Länk Hur ska man vrida ut dem på svenska? //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Jag gav upp med gallren och tog två vinkeljärn 6x6cm med eltejp på. Satte dessa på varsin sida om klimatorn och bände utåt kraftigt. Vips så släppte den och allt var bra. Så som sagt, vinkeljärn i sidorna rekommenderas för klimator-demontage. Glöm inte att sätta på tejp av något slag för att undvika repor. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.