|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar, Min lyckade bror drog av förardörrens handtag inifrån på M5'an idag. Går det att byta själv? Tack på förhand. | |
| Absolut. Mektips hur få bort dörrsidan, Länk | |
| man byter utan att ta loss dörrsida lite pill men det går/M | |
| Gjort på max 10min utan att ta bort dörrsidan. Glöm inte att se till att höljet till vajern hamnar rätt i spåret den ska in för annars så kommer kandtaget att vara löst dom första 2cm när du drar ut det. Jag har funnit det lättast att ha handtaget upp och ner när man monterar vajern och sedan snurra rätt det. Tång kan vara bra att använda när du ska dra i vajjern och haka iden i "ringen". | |
| Håller med de två föregående skribenterna: Är det bara vajern som lossnat från "greppet" så är det inga problem att fixa det utan att ta bort dörrsidan. | |
| Alltså det som for av är själva "plast" handtaget inifrån. Där syns endast en metall mutter nu som handtaget varit fast i. Tror inte problemet ligger i några vajrar eller liknande. | |
| Ta loss täcklocket som är i "skålen" där handtaget satt tidigare där sitter en +skruv som låssar hela handtags kittet med handtagsskål å allt sen ser du bättre vad vi menar..GL ///M | |
| Reservdelen man får när man köper ett nytt handtag är både med det kromade öppningshandtaget och den svarta plast "skålen" som sitter bakom. Dom sitter ihop om man säger så. | |
| OK, tack grabbar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.