AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.059

Radio-displayen i e39an har börjat blinka... Nån med samma prob?

Nu har radio-displayen helt plötsligt börjat att blinka frenetiskt...
Det konstiga är att den översta displayen blinkar men inte den nedre...
Nån som har haft samma problem eller vet vad det beror på / lösning?

Du kan prova med en batteri-reset, dvs att koppla bort batteriet en halvtimme. Det hjälpte på min bil när OBC'n fick frispel i somras.

anderslindstrom2003@yahoo.com
Ro
15
Roald
520d xdrive-19
Jeg har også dette problemet av og til.Vil tippe det dreier seg om 3-4 ganger i løpet av en time.Det er bare den øvre delen av displayet som blinker hos meg også.Skal prøve å koble fra batteriet i helgen,så får vi se om det hjelper.
inget annat som kan spöka om jag kopplar ifrån batteriet? man behöver koden till radion va?
Man ser dessa blinkningar ibland på en del E39, beror på buggar i s/w för styrning av ljusstyrkan (via ljussenor i panelen). Oftast kan man slippa blinkningarna genom att variera ljustyrkan med dimmern, prova med full styrka resp c:a 90% styrka, ett av dessa lägen brukar ge lugn och ro i displayens belysning.

FP
Det sista låter enklast... får testa det först... Tackar
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Kolla även hur batteriet mår. Slitet batteri ger dålig spänning som kan ge blinkande radio.
Det är endast belysningen i MID som blinkar, inte i radion eller andra instrument. det beror som sagt på buggig styrning av strömmen till belysningen som sker dels genom dimmern, dels genom sensorn som sitter i en liten öppning intill de två eller tre vertikala knapparna längst till höger på panelen.

FP
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vad händer om det bara är nedersta raden på radion (buss. cd) som blinkar?
Hade det problemet innan, men försvann av sig själv och har inte kommit tillbaka.

Det var som folke skrev... Jag sänkte ljusstyrkan på dimmern och ökade den sedan till 100% igen... då försvann blinkningen...

Mugge : Vet ej... Men testa att göra samma sak som jag gjorde... Om det nu kommer tillbaks... Är 750n såld föresten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.