|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
heej.. går det och göra så att orginal radion klarar av Mp3 filer också? eller köpa en orginal radio som klarar av de? | |
|
En FM-sändare gör susen. Finns på Kjell&Co,Teknikmagasinet m.fl. gorth Jag går hellre, än kör en framhjulsdriven bil. |
|
|
vart sätter man fm-sändaren då? finns de inte så man kan köra med skivor bara |
|
|
Det är en frekvensmodulator (en liten plastpryl 3x5 cm med en display), som du ansluter till din MP3-spelare. Du väljer en ledig frekvens och ställer in den frkvensen på din bilradio. Se'n spelar din bilradio upp all, som du har på MP3-spelaren. gorth Jag går hellre, än kör en framhjulsdriven bil. |
|
| Det går inte att göra om original cd:n så den tar mp3 men det kan finnas ngn nyare original radio till din bil som tar mp3 ,fråga bmw , FM sändare funkar ju också men det blir sämre ljud med dom. | |
|
Hewi vad ligger priset på en sån typ? |
|
| Kan det vara en sådan här som sitter i din bil?= Länk kostar isåfall 500 euro för en ny. | |
|
Hej, Tror jag kan börja låta tjatig enligt endel av användarna på detta forum, men... Köp en IceLink och en iPod, du kommer iallafall lite billigare undan än att ersätta din HeadUnit med en ny orginal och får större lagringsmängd utan att byta skiva etc. /Andy |
|
|
Beolink går det också koppla en IceLink till en SAAB eller? kanske ska byta bil till sommaren |
|
|
Nope, tyvärr går den inte att koppla till SAAB (förstår iofs inte varför du vill gå ifrån BMW... ;) ). Dice Electronics har dock en som passar de nyare SAAB modellerna från 2000-talet och även BMW. Länk /Andy |
|
|
Beolink. Jag har en bmw 316ti compact 2002 E46.. känns skönare och ha en SAAB 93 2003, den nya 93an. + att den har 175 och turbo i sig.. ;D förresten, vad är Dice Electronics? kan inget sånt.. |
|
|
Konkurrent till Dension som säljer IceLink. /Andy |
|
|
Beolink. Jag vet inte äns vad Dension eller IceLink är för nått..såg bara att ni skrev ;D jag är nybörjare på sånt |
|
|
Icelink är en adapter som gör att man kan ansluta en iPod (MP3 spelare) direkt till sin radio. I radions display visas låtnamn, spellistor osv. Manövrering av iPoden sker genom radions knappar och knapparna i ratten. För de som har nav möjligglrs även videouppspelning från iPoden i navigatorns skärm. Underbar lösning enligt många. /Andy |
|
| Har man en IPOD så är ju ice link ett bra alternativ annars inte. | |
|
Hmmm....kan man alltså spela upp video numera via Ice Link? Hade icelink i förra e39an och var nöjd, men då hade jag ingen navi. Skulle man kunna koppla in icelink i e46an och få bild nu också alltså? Nu har ju inte jag någon videomodul/tvmodul, kanske krävs? //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Videomodul från BMW eller annan liknande utrustning som kan integreras i systemet krävs mycket riktigt. Använder Icelink för att spela upp både mp3 och iPodfilmer har sen en Playstation 2 inkopplad för att roa passagerare med både spel samt DVD. /Andy |
|
|
Här är ett annat alternativ från Kenwood. Länk |
|
| hum, allt sånt verkar vara svårt. ingen som har en "read me" som vissar med bilder osv hur kan kopplar osv | |
|
På densions sida finns installationsmanual för interfacet. www.dension.com Skillnaden mellan Dension samt Dice mot övriga som t.ex. kenwood är att man ej kan styra mp3spelaren via knapparna i ratten utan måste styra mp3 spelaren via knapparna på själva mp3spelaren, vilket kan vara mindre trafiksäkert.... Om man dock ej byter låtar under körning och ej känner att det är en nödvändig funktion så kommer man bra mycket billigare undan med en kenwood, belkin eller annan liknande FM-adapter. /Andy |
|
| Någon som vet vad frakten blir vid köp av Dice-produkterna från USA? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.