|
|
|
|---|---|
|
Jag har en tid haft problem med att höger bakdörr "stannar" i låst läge och är omöjlig att öppna. Har försökt med att tvinga upp låspinnen på insidan men den åker bara ned igen, handtaget på insidan hjälper inte heller. Vad jag har kommit fram till så verkar det som jag måste byta ut låsmotorn som sitter i dörren och det är just det som är problemet. Hur får jag upp dörren för att kunna ta loss dörrpanelen. | |
| Hej Holmblad om du kollar längre ner på forumsidan under rubiken E39 523 -97 dörr i baklås så kan du läsa hur jag löste mitt dörrproblem det var ju framdörren men det kanske funkar bra på bakdörren ochså. Jag gjorde rent kontakten vid gångjärnssidan sen funka låset perfekt.mvh Håkan | |
|
Jag förstår nog inte riktigt hur du gjorde. Vad menar du med trälisten högst upp, menar du ädelträlisten som sitter på dörrsidan eller har du en trälist uppe vid rutan. och hur får man loss dessa och finns det några skruvar innanför dessa. Jag ska besikta bilen på måndag och sedan sölja den så jag måste ha fixat detta. Är det någon som bor nära Göteborg som kan hjälpa på så betalar jag gärna för detta. Tackar på förhand. |
|
|
Jag menar ädelträlisten som sitter på dörrsidan den går att dra rakt ut den sitter med clips. |
|
|
Tack för allt hjälp om hur jag får upp dören, men av någon anledning så öppnade dörrlåset sig när jag körde hem i på en dåligt plogad väg idag. Troligt vis var det så ojämt att det kan kontakt till motorn som öppnade dörren. Nu har jag börjat plocka loss dörrpanelen och fått loss alla klipps men det är bara omöjligt att hitta dom skruvar som ska hålla fast dörrpanelen. |
|
|
Kanske hittar du lite tips här? Länk Svekke |
|
| Bänd försiktigt loss plastlocket på fönsterveven , där ska det sitta en skruv .Innanför inre dörrhantaget finns en liten plastplugg ta bort den så sitter yttligare en skruv allt enligt Haynes gör det själv handbok.Lycka till Håkan O | |
|
Jag har precis bytt på min fast vänster bak. Hela dörrsidan sitter med clips vid fönstret och "pluggar" på resten. Vid dörröppnaren på insidan sitter en skruv under ett litet lock som ska bort. Jag började dra i dörrsidan upp vid låspinnen. Drog bara rakt ut. Den sitter ganska hårt. Sedan får man montera bort airbagen som sitter med tre skruvar. Koppla inte loss den och slå på tändningen för då tänds airbag lampan (jag gjorde misstaget). Själva dörrlåset sitter med tre torxskruvar. Lite pilligt att få dit vajrar och så men inte speciellt svårt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.