|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej, vill bara lägga mitt första inlägg här då jag from igår är stolt ägare till min första BMW! Det höll på att bli en annan bil (Usch) då jag höll på att avskräckas av försäkringspremierna, nedan gör jag en liten redovisning av vad jag har blivit erbjuden... Tilläggas kan att jag är man, 27 år och bor i Stockholm så förutsättningarna har inte varit de bästa! dessutom är bilen import! TryggHansa - 15600kr IF - 13000 kr Länsförsäkringar - 17000 kr SalusAnsvar - 15000 kr Aktsam - ville ej försäkra Tennant - ville ej försäkra Folksam - 19000 kr! VESTA - 7300 kr!!! Alla exempel avser helförsäkring, körsträcka om max 1500 mil, Vesta hade dessutom en hel del bra tillägg som andra bolag saknade. Självrisk vid vagnskada endast 2000:- mot andra bolag som ville ha 6000:- Efter att ha gått igenom försäkringsvillkoren så tycker inte jag att de är sämre än andra bolag, kanontrevlig support dessutom! Vad som händer vid en skada vet jag ej... men med dessa villkor var jag bara som ni förstår tvungen att ta denna försäkring!!! |
|
|
Har oxå försäkrat min bil där efter jag hört om dem här på forumet. Hoppas att jag inte behöver använda min försäkring... man har ju inte hört om de är struliga eller ej. För mig skilde det inte så mycket som för dig, Vesta var billigast på 7000 och de andra låg runt 9000-10000:-. Är ju ändå 2-3k som man kan använda till något annat. /chni |
|
|
kan ju delge vad jag sparade på att byta till vesta camaro z28 -97 trygghansa 19800/år vesta 5100 bmw z3 1,9 -96 trygghansa 14000/år vesta 4400 med 2000 i självrisk istället för tidigare 5000 volvo 945 -95 trygghansa 4500/år vesta 2100 star trailer 1000T -03 trygghansa 580/år vesta 140 det enda jag kom fram till som skillde var att vesta ersätter bara fälgar o däck till max 15000kr samt sterio till max 10000. |
|
| hehe, gött för er! Vesta är riktigt bra! vilka besparingar ni gör! 50.000 för kimzo! trevligt! | |
| Jga bestämde mig för att byta till Vesta från Tennant igår. 2000 kr lägre premie och bättre eller samma villkor. | |
|
Fick halva premien hos dom!!!!! Trodde inte det var sant. Från ca:8000:- till 3.875:- Otroligt!!! |
|
|
Folksam ca 14-15 tkr/år Vesta 6100 kr/år Helt ok (41 år och skadefri, mindre ort.) /JS |
|
|
Gäller alltså M3:an /JS |
|
|
Det låter helt otroligt, k1mzo. För även om de gav dig maxrabatt första gången och sedan missade att lägga in det igen när de ändrade till autogiro så skulle det väl inte bli så stor skillnad, eller??? Jag vill inte verka för negativ men det som jag tänker är att de lämnar "introduktionspremier" nu första året för att komma in på marknaden och sedan höjer succesivt tills det att de närmar sig de andra bolagen. Men då är det väl ändå dags att byta bolag. Det sägs att man ska kolla runt och ev. byta bolag vart tredje år för att hålla nere sina premier men detta är ju rent generellt givetvis. |
|
| Betalar försäkringen halvårsvis och nu var det dags igen att betala till länsförsäkringar. Ringde därför Vesta och fick 1200kr billigare. När jag sedan ringer till länsförsäkringar och säger att jag inte kommer betala utan byta till Vesta säger de att jag måste betala och kan inte byta förrän i Augusti. Mycket märkligt eller brukar det vara såhär? | |
|
Goldcom: Dem flesta försäkringar binder man sig ett år på, men du kan ju "frysa" priset till aug på vesta tills förfallodagen! K1mzo: mycket märkligt,den som gav dig det bra priset slår inte i en tabell utan det kommer upp automatiskt i datorn med regnr körsträcka och omfattning m.m så det verkar som att man ska ringa en bra dag till vesta med andra ord :-) Forza : Är det något man kan vara säker på så är det att det till 99% finns en billigare försäkring vid varje förnyelse(år) Jag läste i Vi bilägare att moderna Försäkringar skulle ge sig in med sjyssta priser på bilar som är några år gammal tex äldre E39 eller e36 m.m . Mpower |
|
|
Betan:Kanske, kanske inte. Årspremien på min gick ner när år 2 påbörjades och de var fortfarande billigare för mig än vad de andra bolagen kunde åstadkomma. Antar att jag är den resterande procenten då... Sweet! |
|
|
För mig var inte Vesta billiga alls, över 7000:- för 116i, ger idag 5700:- hos T-H BMW CS #5139 |
|
|
Forza: grejjen är ju det att man inte ringer till 20 Fbolag vid varje förnyelse utan nöjer sig med 5 styck tex då vet man inte ifall det finns bättre priser ju på dem sista 15 bolagen. Sen samlar många upp sig på ett bolag med företag hundar och barnförsäkringar då ska det till en del mer för att byta pga att bilen kostar 40 kr i månaden mer här än där. Mpower |
|
|
k1mzo: Visst halar dem sig ,deras premieberäkning är som ryskroulet det sjuka är att det skiljer extremt mycket på priserna ochså, i ditt läge hade jag velat ha det på papper framför mig och kolla igenom vad trafik, delkasko och vagnskadan kostar stämmer det så var glad och spara pengar detta året iaf.... Mpower |
|
|
Fick en offert på halvförsäkring på min BMW med 3000:- i självrisk och upp till 3000 mil/år. 4200:- i st.f. 5100:- hos If. Självrisker lika, eller lägre än If. Byter på huvudförfallodagen. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Vesta var runt tre gånger dyrare än Trygg Hansa på min M3 så jag stannar troget kvar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kan myckte väl förstå att försäkringsbolagen "inte vill" teckna någon försäkring på en 21-åring som bor i Botkyrka... Man kan väll myckte väl kalla det diskriminering, men bolagen idkar ju faktiskt ingen välgörenhet utan "väljer" ju sina kunder som dom vill... Håller med om att det var märkligt att dom ringde och meddelade att försäkringen "egentligen" var så myckte dyrare, men det var ju ändå ganska reko att så för den offert du fått. "Höjningen" hade ju sannolikt kommit nästa år ändå... MVH Christofer |
|
|
K1mzo> Ursäkta frågan men 37,000??? Det är väl i storleksordning vad bilen är vär eller har jag missat något? Även om den är värd mer, så har du med råge betalat den efter två år i vilket fall. Varför så in i hvete dyrt??? *BAWORAK* |
|
|
k1mzo, om det är helförsäkring du menar, så är nog 37000:- en helt okej premie om du jämför med andra bolag. Du ska iaf vara mycket nöjd med att ha en premie på 12000:- i ett år! SvanteE, det är så dyrt i Stockholm, varför får du fråga försäkringsbolagen om. Inte helt ovanligt att årspremien för helförsäkring överstiger bilens värde för en man mellan 18 och 25 år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.