AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
978

lite funderingar kring insugsidan... e30 *bilder*

e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
som de står ovan, har lite funderingar ang insugssidan på min e30håller på att trimma min e30 och håller just nu på med insugssidan, men e lite fundersam på hur ja ska sätta "tomgångsmotorn" (har fattat rätt så är den så)

orginal ser de ju ut såhär (inte min motor men likadan)
Länk

men nu håller ja på att göra om så de kommer se ut såhär,
Länk

och iome de att ja byter till större spjällhus så ser inte de lika dant ut som orginal så min fundering ar, måste ja fixa en packning imellan insug/spjällhus som ja kan borra hål i ocg sätta den på samma ställe som orginal eller kan ja göra en ny koppling som sitter rätt fram in i insuget precis som på bilden där pilen pekar eller visar den fel värden då? den sitter ju ändå efter spjällhusen så de borde ju bli samma sak eller?...

(enkel förklaring)
Länk
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ja du kan sätta den som du visar på 3e bilden, eller varför inte kolla om det går att göra ett hål på undersidan av insuget och undersidan av ditt rör, och på så sätt få den att synas så lite som möjligt.

Det ända viktiga är att hålet sitter i mittdelen av insuget, och inte i nått av rören till cylindrarna.
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
okej, ja de va ganska smart, tängte inte på undersidan. ska nog sätta den där istället. jodå ingen fara, så mycke viste jag också att den måste sitta i mitten;). men då blir det nog att sätta den på undersidan;). tack för hjälpen...
får du verkligen plats med en sån stor böj ut från spjällhuset?
det fick inte jag....
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
hehe jodå de gick. spjällhuset är ju ett 3" samma me röret. men de fick platts utan problem. ska bara kapa de lite gran på där LMM:en sitter så att de inte blir så tajt med luftfiltret...
[IMG]Länk

så blev min....
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
aha just. såg väl bra ut de där. de har inte tagit i för menj nånstans men dina sille slangar e ju ioförsej lite längre än mina så de lär väl göra en del kanske?. vad har du gjort vid stötdämpartornet me den där plåten? är de nån förstärkning eller?... är du medlem på garaget.org?...
är så orginal.... tror jag. kanske skiljer för att min är en cab.....
nej jag är inte medlem på garaget.
turbo konverterar du eller bara snyggar till?
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
okej då måste de vara för att de är en cab för jag har det inte. okej, har du ingen annan sida me kula byggbilder och så?. sugtrimmar och snyggar till orkar inte ha massa besvär me bes och sånt så den här blir bara sugtrimmning. och snyggar till. i sommar kommer ja köra me dessa grejer i motorn:

* värre kam
* hårdare ventilfjädrar
* nya vipparmar
* 528 spjällhus
* 528 lmm
* 528 spridare
* egetbyggt insug
* race tändstift
* cometition racing spark plug kit.
* chip
* 2½" avgassystem 2st simons slutburkar
* extraktor
* alla packningar nya
* planad topp

och den är aven lättad ca 20-30 kilo och blir både glasfiber huv, bagage lucka och kanske framskärmar om de blir pengar över... så den kommer nog gå tillräckligt iallfall som första bil:P
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
de mesta har ja redan förutom vissa grejer till toppen. men den körs bara på sommarn så ja tar allt eftersom, men den e klar till nästa månad ungefär...
Länk
här är rätt ok.
mycket med turbo dock.... det är jävligt coolt med sugtrimm men dyrt som fan om man räknar hk per krona.
därför sätter jag in turbo. en satans massa jobb vill jag lova.
men då har jag gjort det "riktigt" siktar på ca 300hk i sommar och är det kul så blir det 400hk nästa sommar...
byggde själv 3" system utan katt förra helgen. gick rätt ok. ville verkligen ha catback men fick skita i det tillslut. men den låter jävligt fett ska jag lova...
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
ook. ja de kostar ju en slant. när allt e klart och tillsnyggat som ja vill ha de så kommer de typ landa på exakt 10000kr + - 0. hehe jo, ja har funderingar på att skaffa mej en 325 nästa vinter att ha som busbil men de beror på hur pass mycke ja lägger ut på den ja har nu. blev ju kär i första ögonkastet efter att ja suttit och letat efter en e30 på alla anonnser ja kunde hitta och har använt mycke kärlek på den. kaske man her turbo på den iställe de vet ja inte, får se hur mycke til/pengar man har. vet bara att till nästa vinter blir de *skäms* volvo 240 som vinterTYNARE:P. jasså men de kan ju aldrig bli annat än roligt me 300hk inte 400heller:P...
kolla denna killen: Länk

läs lite och ta reda på mycket under vintern. så gör du lätt en turbokonvertering för ca: 5-10k...
lycka till..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.