AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.176

rullbåge-någon som vet om den går att köpa?

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Finns en Carbonsvart metallic Z3, 2,8 -97:a till salu på bytbil där någon fixat kombinerad rullbåge och vindskydd till den icke vindskyddförberedda tidiga Z3-versionen...

Både snyggt och smart tycker jag!

Någon som sett denna lösning tidigare och vet om den finns att köpa färdigtillverkad eller hur de kan tänkas ha tillverkat den?

Mvh.

Christian

Om det är bilen i Åhus du menar tror jag inte det vindskyddet kan tjänstgöra som rullbåge. Den påminner om det vindskydd som satt på min bil när jag köpte den. Överdelen var fällbar så man kunde få vindrufs om man ville. Tyvärr ingen aning om var han kan ha köpt den, jag har sett liknande produkter med inte exakt samma.

Att fixa en båge som på bilden är rätt enkelt. Bör gå att använda sig av samma fästmetod som mina fekjade rullbågar. Under plasten på knutorna som bältet kommer ur sitter det ett rör, mina bågar är helt enkelt fästa med en stor vinyl plugg som är slitsad en bit upp. Ett hål är borrat rakt genom pluggen. I botten sitter det en konformad mutter på en genomgående bult. När man spänner bulten från ovansidan åker den konformade muttern längre och längre upp i slitsen på pluggen och expanderar denna vilket ju gör att den greppar inuti röret.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.