|
|
|
|---|---|
|
Har haft 540'an stående hos Alutech sen i höstas och batteriet laddat ur mm. precis som många gånger förut, men med den skillnaden att den nu inte startar, ström finns, allt ser bra ut, men inte ens startmotorn klickar. dett är felmeddelanded jag får när jag kör diagnos på ECU'n (det försvinner inte när jag clearar minnet), felkollar jag EWS så får jag inga fel. Det verkar som ECU inte kan prata med EWS eller tvärt om... vad sitter EWS'n nånstans?? har kollat mellan ratt och pedalställ - hittar ingen EWS där ..... - tips mottages tacksamt :-)) E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 01/16/07 17:08:44 ECU: DM528DS0 JobStatus: OKAY Variant: DM528DS0 ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 148 Wire fault DWA/EWS Input (Short circuit or Interruption) Error frequency : 1 Logistic counter: 80 255.00 [1] 255.00 [1] 255.00 [1] Fehler aufgetreten vor 0.00 h Hexcode=9441004200430150FFFFFF0000FEFEFE 0.00 [HEX] max value exceed Error present Static error ============================================================= | |
|
Är inte helt hemma på det här, men DWA är väl stöldskyddet (DiebstahlWahrnAnlage). Kanske har ngn försökt stjäla bilen under tiden? *BAWORAK* |
|
|
DWA är startspärren ja. med tillhörande funktion som läser av nyckeln, men själva DWA boxen verkar fungera, får inga felmeddelanden från den iaf. Nej ingen har försökt stjäla bilen :-), jag skall prova med reservnycklarna men det verkar vara ett kommunikations problem mellan DME och DWA snarare än själva DWA'n.... tänkte om nån haft liknande problem och har nåt superreset -recept :-) |
|
|
Det är fortfarande samma batteri? Har ni provat kabla igång bilen? Mvh |
|
|
Ews sitter väl under eller bakom handskfacket. Rono |
|
|
Då skall jag leta på andra sidan :-), tack för tipset. Samma batteri - fast laddat, även med starthjälpen inkopplad. |
|
| För info: Det var nyckeln..... funkar med reservnyckeln., | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.