AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
714

Värme/AC - Samband?

Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Får väl börja med att be om ursäkt för att jag tar upp det troligtvis mest uttjatade ämnet här, men behöver lite ledsagning.
Problemet ser ut som följer: Full värme eller enbart kallt fungerar, därimellan verkar det finnas obetydlig skillnad, detta borde dock innebära att värmeventilerna fungerar, rätt?
AC kopplar inte in, dock funkar den om jag tvångsstyr solenoiden med 12V, min misstanke går mot "värmestyrlådan" (hjälp mig med korrekt namn här), då den även borde vara med i AC styrningen, är mitt tankesätt korrekt?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Nja inte riktigt , att ac:n går med tvångs styrning är ju självklart men att den inte går annars beror nog med största sannolikhet på att det är för lågt tryck i systemet. Ditt andra problem kan nog bero på en mängd olika saker för du har väl tempomat och inte acc eller?
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
OK, så jag har förmodligen två fel?
Ej ACC, stämmer, vad kan man misstänka om inte styrdonet?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Kanske tempgivare för kupén lagt av så styrdonet inte kan reglera , om man har vredet på max värme så regleras inte värmen utan det är full fräs , samma sak med max kyla.Du får nog kolla detta med bmw om ingen annan här haft samma problem.
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Har haft de tankarna, men hittar inte var den sitter?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.