AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.134

Vanliga fel på värmepaket E32

Mr
36
Mr.Bucket
750iA -91
Rutorna immar igen på min E32:a och jag antar att det kommer från värmepaketet.
När jag köpte bilen så påstod ägaren att han bytt paketet själv strax innan och jag har ingen anledning att inte tro honom, så det jag skulle kunna tänka mej är att det är en slang som torkat och spruckigt eller att han dragit åt en slangklämma för hårt så att anslutningen vikt sej.

Någon som vet vad som är vanligt förekommande fel?
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Ok, med risk för att bli påhoppad ska jag rekommendera kylartätning från biltema..
Har använt det på två E32:or med samma fenomen med gott resulat, utan biverkningar.
ap
45
aphexone
E28 M535ia -1986
E34 540ia touring - 1995
Här finns en howto om du vill reparera själv:
Länk

Mr
36
Mr.Bucket
750iA -91
Är kylsystemet lika kompliserat som ventilationen med vantiler och ställmotorer mm?
Isåfall så finns det väll en risk att om tex en ventil bara är lite öppen att den täpps igen helt av kylar tätningen eller?
*B
46
*Björklövare*
Bmw 735IA -91
Har samma problem fast bara högra sidan på framrutan är som en skarp kant där imman slutar.Beror de på värmepaketet och vågar man hälla i kylarstopp? Har märkt att den tappar i vattennivån med jämna mellanrum.
ap
45
aphexone
E28 M535ia -1986
E34 540ia touring - 1995
min immar igen på vänster sida.. skit irriterande!

Man har ju ingen större lust att riva hela skiten nu heller.. jag ska testa med Bars Leak´s. Det finns på Mekonomen t ex och kostar 150 spänn.. Vet att man kunde hälla i det i gamla vattenkylda folkabussarna när topparna blev dåliga. Och det funkade kanon under en begränsad tid.
br
24
bruse
735ia -89
R1150GS -02
Hej, ska pytsa i Bar's leak kylartätning, men frågan är var? Enligt instruktionen ska det hällas "direkt i kylaren" och inte i expansionskärlet.

Bruse
br
24
bruse
735ia -89
R1150GS -02
Hej, är det ingen som vet var jag bäst pytsar i? /Anders

Bruse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.