|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 316i -91 (svensksåld) som vi har eftermonterat airbag på (3 ekrad). Jag funderar nu på att köpa en 320ia -92 (import från tyskland) som inte har airbag och undrar: a) Är det möjligt att plocka airbagratten från min 316 och sätte i 320:an? b) Om möjligt, är det bara att byta rakt av? Sitter all "airbagelektronik" i ratten eller är det mer som måste flyttas? c) Är det någon som har någon bra guide till hur man byter ratt? Tacksam för svar. /Mathias | |
| Svar på b, nej det sitter "crash-sensorer" runt om i bilen som avgör om bilen har krockat eller inte. Haynes verkstadsmanual avråder skarpt att röra något som har med airbagen att göra då den kan utlösa vid minsta felsteg. | |
| Hmmm. fanns det inte nån eftermonteringshistoria med mindre påse i en 3ekrad ratt till åtminståne e36, kanske också e34??? TROR den hade sensorer i ratten eller iallafall ett enklare system.... | |
|
Jo precis. Det var rätt billigt att eftermontera den och jag har för mig att all elektronik sitter i den, men jag skulle vilja ha klart besked av någon här som vet innan jag gör något. Någon? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.