|
|
|
|---|---|
|
Ämnar bygga 2.7 motor till vår banracingbil i vinter..Har inskaffat alla komponenter dvs. dieselvevaxel, 320 stakar,325 topp å block osv... har läst att blocket bör planas ca 2mm för att uppnå orginalkomp pånytt... men vi siktar ju på ett kompförhållande på ca 11,5:1, så då undrar jag om det är bättre att blana allt på blocket eller om man ska ta av toppen också. Någon som vet om det överhuvudtaget är någon märkbar skillnad? Skulle vara kul om någon hade information om detta...Mvh Fredrik | |
|
Jag "Vet" inget säkert men du borde ju få bättre tätning på en nyplanad topp + att du då vet att den är helt plan. Kolla upp om den är planad innan och sen planar du den nästan så mycket det går sen tar du rästen på blocket. Som sagt bara en spekulation men jag hade nog gjort så. |
|
| Ta bara blocket, 325 topparna är ju sällsynta idag, bättre att kötta av blocket då du hittar ett nytt för några hundrigar i framtiden. | |
| ok...tack för svaren | |
|
Hejsan ! Jag tänkte köra dieselvev i mitt turbo bygge ! För att få lägre komp typ 8,0 ska jag då köra med 320 stakar och org 325 kolvar ? |
|
|
Svar ja Turbo är inte ett alternativ, det är en självklarhet! |
|
|
attans fint :) jag kan stava jag är inte rädd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.