|
|
|
|---|---|
| Jag har funnit ut att lampan för DSC ASC lyser. Jag var idag och fick en diagnos på att det skulle vara rattvinkelsensorn som var trasig. Han fick inget utslag på den och det felet gick inte att ta bort ur felminnet. Är det någon som vet exakt vad det är för fel samt om det är smidigt att byta denna sensorn? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Oftast så behöver den bara kalibreras med DIS hos BMW inte bytas, men du kanske var hos BMW och läste av felet ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Nä. Jag var hos en kille där jag bor som pysslar med dieselbilar. Men han fick inget utslag från givaren när han vred på ratten. Och jag tror att han även försökte att kalibrera ratten utan något bra resultat. |
|
| Jag ringde BMW i Jönköping idag. Killen på verkstan sa att jag skulle komma in och kolla upp detta. Det var ovanligt enligt honom att den givaren la av. Så det får bli en resa till Jönköping nästa vecka. Hoppas att han har rätt. | |
|
Gick det bra med bytet av styrvikelsensorn? Den är super lätt att byta! Har samma fel och har bytt givaren men vi får ingen signal från givaren ändå. Hur gick det på BMW? min styrenhet kanske är paj? Mvh Erik |
|
| Troligen behöver sensorn kalibreras hos bmw efter bytet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.