|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena, hade en e46 under 2006. En Bmw 318 1999, sv-såld, manuell etc. Försäkrade den på min mor, full bonus och 1000mil/år. Kostnad: Nästan 6000/år Nu har jag kollat lite på priserna för föräkring på andra bilar jag är intresserad av och fått dessa priser. Bmw 523ia M-sport 2000 : 8500:-/år Bmw 320i Msport 2001 : 7700:-/år Priserna gäller helförsäkring och utan för Eskilstuna kommer den vara regisrerad. | |
Lars Jakobsson |
Pröjsar 7500/år för helförsäkring på BMW orginal. BMW M3 2002. Känns som det duger, kanske dags att jämföra bolag? |
|
Jag fick min nu. 5900kr helåret för min 325:a. Men det känns lite nötigt med helförsäkring på den. Så jag ska gå ner på halv eller trafik nu. mvh |
|
|
www.vesta.se rekommenderas! |
|
| Jag har inte ens hel på min M5a, bara stöld jag är ute efter. | |
| Och det går på 5 papp. | |
| 497 kr månaden trafik för min 325 coupe. 18 år =( | |
|
Lars, Vart bor du och hur gammal är du? Det låter helt sjukt billigt. Jag har min 540 på min mor på Bmw Orginal, det kostar 12000/året helförsäkring i Sthlm. Nästan jämt kul.... När du älskar att köra |
|
|
På grund av alla skenförsäkringar (Owillix mfl) så har det blivit betydligt dyrare för medelålders att försäkra motorstarka bilar. En intressant följd av detta är att min bror (som är 30) betalar mindre för sina bilförsäkringar än vad min mor (som är 55) gör. Varför då? Jo för att han i den åldern inte kan ha några barn som "lånar" bilarna. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Fast det blir ju en ond cirkel, min 330ci skulle med hel förs. på orginalförsäkringar kosta mig 46000kr/år. Och kom nu inte med "kan man inte betala försäkring har man inte råd med bilen" Om jag så hade 200000:- i månaden skulle jag aldrig betala en sån premie av princip skäl när den går att få för strax över 5000 om pappa står som ägare. | |
| Och vilken princip är det, bjorn_h? Att låta andra betala för att du inte har lust? | |
|
Sthlm:are??? När du älskar att köra |
|
| Tycker också att det är löjligt billigt. Motsvarande bilar eller 328:an skulle kosta mig ca 40-50000:- i helförsäkring. Är 21 år, bor i lugnt område i Sthlms innerstad, har haft körkort i snart 4 år varav samtliga skadefria, låst privat flerbilsgarage, 5-600 mil per år, godkänt larm och spårsändare i bilen. | |
| Spårsändare säger du Henrikk, vart får man tag i en sån? Vad kostar det? | |
| Ca. 8000 spänn i helförsäkring för min 750iAL. Prisvärt. | |
|
InfiniteObscurity, det finns en mängd olika som bygger på olika tekniker såsom GSM, VHF, GPS eller ett flertal av dessa, med olika villkor, funktioner och priser. Sök på google eller hör med ditt försäkringsbolag vilka de rekommenderar/godkänner. En riktig fulvariant är att använda en mobil med Telia refill och Telia Friendfinder. |
|
|
Henrikk, Får du sänkt premie med spårsändare? Vilket bolag? När du älskar att köra |
|
|
Ringde idag till Vesta och fick ett prisförslag på min bil med tilläggsförsäkring på 5000kr. Har aktsam nu och betalar 6700/året. schysst pris tycker jag. |
|
|
owillix, Nej, bara självriskreducering vid stöld. Bolaget är IF men övriga fb har också bara självriskeliminering, eller självriskreducering. För båtar kan man däremot få premierabatt, förhoppningsvis kommer detta även att gälla bilar i framtiden. |
|
|
tänk på att försäkringen inte gäller om man låter farsan stå för bilen. 3 förutsättnignar gäller. 1. du sk avara bilens registrerade ägare. 2. Du sk avara bilens civilrättsliga ägare. 3. Du ska vara den huvudsakliga brukaren av bilen. Allt annat är skenförsäkringar och då får man ingen ersättning vid en skada. försäkringsbolagen är stenhårda på detta och det ramlar in ett antal ärenden varje vecka i staden där jag bor. Surt att få bilen stulen, krockad osv bara för att höra att min 250 000kr bil inte är försäkrad... |
|
|
Det skulle vara ännu surare för oss andra, som får betala bedragarens skada om bedrägeriet lyckades. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.